Problem: Slapp hemknapp Galaxy S6

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av Alucard, 16 apr 2015.

  1. dakioso

    dakioso Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2013
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER


    En snabb fråga, eftersom du va i Samsung service i Kista..vad hade du med dig förutom luren? Kvittot osv?

    Tänkte mest om ja ska dra med mig kvittot till jobbet ett om man kan DOA den utan?
     
  2. Keelhauled

    Keelhauled Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2013
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Hade med mig kvittot och lådan. Tror det ska gå utan. Dom kollar ju serienumret. Men ta med dig allt för säkerhetsskull.
     
    dakioso gillar detta.
  3. dakioso

    dakioso Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2013
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Okei då tar jag med mig allt, behöver man boka tid eller är det drop in?

    Mvh
    Dakioso
     
  4. Keelhauled

    Keelhauled Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2013
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Bara och kliva in ☺
     
  5. tswfootball

    tswfootball Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2013
    Inlägg:
    1 047
    Mottagna gillanden:
    517
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Jag köpte luren från Comviq, och var därför tvungen att skicka in den för att DOA då de inte har någon fysisk butik(min hemknapp var oxo lös.. Den reagera ibland inte ens när man klicka på den).

    När jag snackade med snubben på comviq ordnade han en fraktsedel åt mig och sa bara att jag skulle skicka telefonen skyddad så det inte sker någon skada.

    Jag skickade telefonen, som gick till Deltaservice. På kvittot för serviceärendet står det väldigt tydligt att jag vill DOA.

    Jag kollade sedan in statusen på för service ärendet och då står det "väntar på delar".
    Jag mailade sedan de på Deltaservice och han sa att då jag inte hade skickat med hörlurar och usb kabeln så gäller ingen DOA.
    Därför skickade de telefonen till en tekniker som nu öppnat telefonen??!

    Jag kollade sedan upp det, och visst stämmer det att man måste skicka med tillbehören för DOA. Men det var ju ingen som nämnde det till mig?
    Kan de verkligen bara bestämma sig för att reparera telefonen, utan att berätta för mig? Speciellt när jag väldigt tydligt sa ja ville DOA??
    Jag hade ju kunnat skicka in hörlurarna och laddaren i efterhand, om de hade berättat för mig att d behövs.. det hade kanske kostat en tia!

    Någon som vet ifall jag kan göra något? De på Deltaservice kommer ju behålla telefonen över de 7 dagar som gäller för DOA.. Så ja kan inte göra DOA efter de skickat tillbaka..

    Någon som har någon idé om vad man kan göra? Känns bara irriterande att man köper en NY TELEFON och så ska man istället få en "refurbished" variant.
     
  6. MTD

    MTD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Det enda jag behövde ha med mig försatt doa på Phone house var telefon och kartong.
    Han behövde ime nr som stod på kartong.
    Det var allt Jag lämnade.
    Den nya telefon jag fick så plockade han ut allt utom telefon (självklart) och kartong.

    Låter väldigt märkligt att allt måste vara med. Han sa till mig att det var samsung som hade den regeln.
     
  7. dakioso

    dakioso Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2013
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag va inne i Samsung service idag och dom sa att eftersom det gått mer än 7dagar så kan ja inte DOA (visste inte detta med 7 dagar). Fick lämna in den så ska dom byta knapp och fixa skärmen..men men bättre det än inget. Dessutom skit bra och snabb service.

    Får iaf en fullt fungerande telefon som jag älskar, jag är nöjd! :)
     
    Keelhauled gillar detta.
  8. Keelhauled

    Keelhauled Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2013
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Kul att du blev nöjd! Fick ett jäkla bra intryck av dom. Riktigt bra mottagande och service!
     
    dakioso gillar detta.
  9. tswfootball

    tswfootball Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2013
    Inlägg:
    1 047
    Mottagna gillanden:
    517
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Jo jag kan tänka mig att de är lite mer schyssta i en fysisk butik..
    Jag har inga problem att ge tillbaka hörlurarna och laddaren, och hade de sagt det kunde jag ju skickat in det till dem..
    Jag förstår bara inte hur Deltaservice kan ha bestämt sig att det är "okej" för de att istället öppna luren och utföra reparation på den.. Speciellt när jag explicit nämnt att jag ville DOA. De borde väll iaf berättat det till mig innan, och frågat ifall det var OK.

    Jag var inne hos Samsung Kista innan, och där rekommendera de tom att jag hellre skulle DOA än att de kör service på luren..

    Du menar att det bara är Samsung som kräver tillbehören också?
     
  10. dogen

    dogen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Nu vet jag inte om mitt problem hör hemma här, förutom att det också handlar om hemknappen. Jag är galet nöjd med telefonen (från att ha haft en sg4), men varför jag hamnade här var för att kolla om det var helt normalt. Är det ljudet och känslan eller "vingligheten" i telefonen ni stör er på? Min hemknapp fungerar nämligen inte om jag trycker på högra sidan av hemknappen. Trycker jag ned högra sidan och drar fingret åt vänster tills den "tippar över" så reagerar den. Skitirriterande när man trycker på hemknappen och väntar men sedan inser att "aha, nej den reagerade visst inte, trots att det klickade och att jag tryckte rätt hårt). Borde vara DOA? Jag har halebop. Undras om man kan gå in i en fysisk teliabutik och få den utbytt eller inlämnad då?

    En annan fråga vad gäller att byta ut telefonen. Hur för man över precis allt data mellan telefonerna om man inte får behålla båda två för att verkligen se till att man får allt säkerhetskopierat? Hur har ni gjort? Finns väl inga kompletta backupsystem för att lagra på datorn? Helium klarade inte riktigt alla appar och det skulle ju vara en katastrof om jag loosade en massa dokument och grejjor som jag sparat i vissa appar (är egenföretagare och det där är liksom sambandscentralen för företaget)
     
  11. MTD

    MTD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Jag har ingen aning faktiskt.
    Det enda säljaren på Phone house sa till mig har att han behövde telefon och kartong. Tillbehören kunde jag behålla hemma. Den nya telefon jag fick så fick jag enbart kartongen med.
     
  12. kamso

    kamso Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2015
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Fick min i onsdags, lös knapp stör mig otroligt mkt på detta kommer göra allt i min makt att byta ut den. (tele2).
     
  13. kamso

    kamso Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2015
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    De krävdes tre olika butiker innan jag fick den utbytt och min nya är perfekt. Så alla som tvekar gå in och doa och stå på er!
     
  14. Phpanos

    Phpanos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Själv ska jag DOA min telefon hos en Tele2 butik efter en massa tjafs då min telefon startar om när jag har Wifi på och går bland öppna nätverk. Däremot så hotar han med att om inte Samsung hittar något fel så kommer jag att få stå för två telefoner. Han kunde till och med se problemet och fick även se en video som bevis.

    Jag gick till butiken 6 dagar efter inköp, därför tycker jag att jag har rätt att DOA telefonen och stod på mig.

    Det är bland det värsta kundbemötandet jag varit med om.
     
  15. Phpanos

    Phpanos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Fan också! Min nya telefon som jag fick efter en DOA idag har också en slapp hemknapp :( Kan man motivera till att få den utbytt?

    Uppdatering: Märker nu också att om jag dubbelklickar på vänster sida att inte kameran startar. Det borde ju vara skäl nog att kunna byta ut den.
     
    Last edited: 6 maj 2015
  16. Keelhauled

    Keelhauled Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2013
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Tele2 bråkade jag med länge innan jag fick DOA. Fick gå till samsung service i kista och få ett utlåtande om DOA som dessutom kostade mig 250:-. Kommer aldrig mer handla direkt av en operatör. Kan varmt rekommendera netonnet. Aldrig något strul.
     
  17. Phpanos

    Phpanos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Vadå? Fick du betala 250kr för att få dem att fixa problemet / ny lur?
     
  18. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 116
    Mottagna gillanden:
    3 919
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    DOA. Ju tidigare desto bättre. Och det ska vara gratis.
     
  19. Phpanos

    Phpanos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Kan dom neka en DOA pga ett sånt "litet" fel? Och vad säger man? "Jag skulle vilja göra en DOA"? Och vad gör man om de vägrar?
     
  20. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 116
    Mottagna gillanden:
    3 919
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Klart dom kan neka. Du säger att eftersom telefonen är så pass ny som tex 4 dagar så vill du ha en ny istället för att den här som ska lagas.