Jag köpte luren från
Comviq, och var därför tvungen att skicka in den för att DOA då de inte har någon fysisk butik(min hemknapp var oxo lös.. Den reagera ibland inte ens när man klicka på den).
När jag snackade med snubben på
comviq ordnade han en fraktsedel åt mig och sa bara att jag skulle skicka telefonen skyddad så det inte sker någon skada.
Jag skickade telefonen, som gick till Deltaservice. På kvittot för serviceärendet står det väldigt tydligt att jag vill DOA.
Jag kollade sedan in statusen på för service ärendet och då står det "väntar på delar".
Jag mailade sedan de på Deltaservice och han sa att då jag inte hade skickat med hörlurar och usb kabeln så gäller ingen DOA.
Därför skickade de telefonen till en tekniker som nu öppnat telefonen??!
Jag kollade sedan upp det, och visst stämmer det att man måste skicka med tillbehören för DOA. Men det var ju ingen som nämnde det till mig?
Kan de verkligen bara bestämma sig för att reparera telefonen, utan att berätta för mig? Speciellt när jag väldigt tydligt sa ja ville DOA??
Jag hade ju kunnat skicka in hörlurarna och laddaren i efterhand, om de hade berättat för mig att d behövs.. det hade kanske kostat en tia!
Någon som vet ifall jag kan göra något? De på Deltaservice kommer ju behålla telefonen över de 7 dagar som gäller för DOA.. Så ja kan inte göra DOA efter de skickat tillbaka..
Någon som har någon idé om vad man kan göra? Känns bara irriterande att man köper en NY TELEFON och så ska man istället få en "refurbished" variant.
Click to expand...