Problem: Slår av sig själv slumpmässigt

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Will3, 27 sept 2012.

  1. Will3

    Will3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    201
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Min HTC Sensation har på senare tid börjat slå av sig själv slumpmässigt, kan hålla på och skriva ett sms eller ringa ett samtal så slår den bara av, då man har laddaren inkopplad slår den däremot aldrig av, laddningslampan börjar aldrig heller lysa grönt utan är ständigt orange, måste väll vara batteriet som är paj eller kan det vara något annat?
     
  2. Toneloc

    Toneloc Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    2 060
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Jag råkade ut för samma sak förra veckan, köpte ett nytt batteri och telefonen blev som ny igen.
    Min telefon är drygt 1 år gammal, man kan tycka batterierna ska hålla längre än så.

    Sent from my HTC Sensation using Tapatalk 2
     
  3. Orfeous

    Orfeous Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Min gör så också med jämna mellanrum!
    Dessutom tycker telefonen om att starta om Sense rätt hejvilt.

    Har ni lagt in senaste google maps? en version av google maps gjorde att telefonen stängde av sig/startade om.. när man sen installerade senaste versionen så försvann problemet.
     
    madtoes gillar detta.
  4. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Min har också börjat stänga av sig. Fram till igår hände det bara när jag hade mindre än 35 % batteri kvar, så jag misstänkte nån bugg i nån energi-spargrej jag kör. Men igår stängde den av sig med över 80 % kvar, så det är nog nått annat.
     
  5. Toneloc

    Toneloc Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    2 060
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Mitt batteri blev aldrig färdigladdat över natten, men om jag startade om telefonen gick det upp till 100% om jag då startade om igen så kunde jag hamna på tex 10% så mitt batteri var kasst.
     
  6. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Detdär upplever ja med min lur nu dock 3 nya batterier. hos min e de dock telefonen som e knas. dock inte orkat skicka in o riskerar att inte få de på garantin då den är htcdev unlocked
     
  7. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Detdär avstängandet blir verkligen värre och värre. Ikväll har den stängt av sig själv i näven på mig fyra gånger.
     
  8. danik

    danik Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min hade exakt samma problem. Visade sig att chassit på något sätt glappade mot batteriet. En bit dubbelvikt papper inkilat i batteriets övre kant gjorde susen. Inte en omstart efter den fixen.

    Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
     
    zaragon gillar detta.
  9. Will3

    Will3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    201
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Batteriet i min är lätt svullet, så nu vågar ja inte ens använda den.... kul att enda backup mobilen man har är en SE K750i...
     
  10. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    köp ett ankar på ebay. typ 150kr för två st.
     
  11. Will3

    Will3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    201
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

  12. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

  13. the_wanderer

    the_wanderer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har haft detta problemet och haft den inne på "lagning" 2 ggr, det dom gjorde var en factory resett och sen skickade tillbaka den. funkade en vecka sen hade man samma problem igen.

    Nåja för att komma till rätta med problemet sätt en liten bit plast (ca 1mm tjock, typ kreditkort lr vikt tejp) så att batteriet trycks mot kontakterna bättre, gör gärna ren kontaktytorna också.

    Se
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1622683

    Min funkar mkt bättre efter detta lilla trick iaf, hade problem att den stängde av sig när man ringde, svarade, smsade lr bara lite när den kände för det, batteri tiden kändes oxå sämre, hittills har den inte dött och batteritiden är mkt bättre igen.
     
    madtoes gillar detta.
  14. madtoes

    madtoes Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Precis som the_wanderer så har jag haft min inne hos service 2 gånger för det här problemet. De gjorde fabriksåterställning samt några tester.. Hittade ingenting. Varje gång jag har fått tillbaka telefonen har den fungerat några dagar innan den började stänga av sig.

    Värt att notera är att den aldrig stängde av sig när den låg i flygplansläge!

    Nu senast fick jag hem telen från lagning för en vecka sedan och den har fungerat sedan dess. Fram tills idag, då samma trötta problem började. Jag visste att jag inte hade laddat ned några appar på några dagar så det var inte problemet. Däremot hade jag gjort vissa uppdateringar, så problemet kanske låg där..

    Jag hade inte en aning om Google Maps-buggen Orfeous skrev om, så jag testade att avinstallera alla uppdateringar och hittills verkar det fungera!

    EDIT: Nu dog den precis. Satte i en pappersbit vid batteriet så får vi se om det hjälper något.. :cry:
     
    Last edited: 17 nov 2012