Slukar 10% i timmen?!

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av mij, 13 aug 2011.

  1. mij

    mij Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Har sen ungefär en vecka tillbaks fått sjukt jobbigt problem med batteriet, det försvinner, när den är inaktiv i viloläge nästan 10% i timmen, det är inte klokt. Förut så har jag kunnat använda den normalt ett dygn och det har ändå funnits batteri kvar. Nu, måste jag ladda den varje kväll när jag knappt använt den.

    Har kollat på Inställningar->Om>Batteri och det står Inaktiv 49%, Viloläge 39% och Skärm 14%. Batteri kvar 80% tog ur den ur laddaren för två timmar sedan... :ehm:

    Har inte installerat några nya appar på säkert en månad, kör inga sånnadär "batteriappar" eller liknande.

    Detta är ohållbart, någon som har nåt förslag på vad jag ska göra? Har testat att starta om telefonen, funderar på en reset, men så sjukt drygt bara. :(

    Telefonen är ungefär 14 månader gammal, det är en X10 Mini.
     
    Last edited: 13 aug 2011
  2. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Roota, lägg in clockworkmod Recovery, sedan ladda till 100% och gå in i CWM och "wipea" battery stats. Om det inte finns en app för detta istället, vill säga. När du "wipear" battery stats, så kallibrerar du batteriet. Nya batterier behöver dock ca 10 fulladdningar från nyköp för att batteriet ska bli helt normalt.


    ---
    - Sent from my iPod touch using Tapatalk
     
  3. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Kan ju börja med att installera CPU Spy och se hur länge din mobbe spenderar i Deep Sleep. Om du bara låter telefonen ligga orörd i t.ex. 24h borde den ligga en bra bit över 90% i Deep Sleep. Annars är det någon app som kör mer än nödvändigt (kan vara jäkligt svårt att hitta vilken app det är).
     
  4. mij

    mij Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Om jag inte finner någon annan lösning ska jag försöka mig på detta. Försökte roota med z4root innan och det verkade inte funka. Men ska se om det går att lösa utan det kanske. Tack för svaret. :)

    Tack, ska testa detta. Och som du säger, för bara nån vecka sen så när den låg och jag inte använde den räckte batteriet utan problem två dygn+, men nu, ett halvt dygn sen så är det slut. Så sjukt märkligt, ska testa CPU Spy och se om jag kan finna något, tack! :)

    För övrigt kommer jag nog dumpa telefonen för en Ray när den kommer, men vore trevligt med en fungerande telefon tills dess. :)