Slukar batteriet när avstängd och dockad - ska skickas in enligt asus?

Diskussion i 'ASUS' startad av sand, 9 jul 2011.

  1. bullas

    bullas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2009
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade det problemet som beskrivs i denna tråden. Skickade in dockan och fick det åtgärdat.

    Nu har jag problemet istället att batteriet inte tar laddning i dockan..

    Är det nån annan som har samma problem efter en RMA?

    Asus.Sverige: Detta borde inte hända när man har skickat in dockan för att få den åtgärdad. Är inte speciellt sugen på att skicka in den igen om man inte fåt nån form av garanti att det kommer att bli fixat, alternativt få en nyare docka från nån senare batch.

    /Andreas
     
  2. ASUS.Sverige

    ASUS.Sverige Senior Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    1 062
    Telefon:
    Asus ZenFone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Asus ZenFone 6
    Hej!

    Nej detta borde såklart inte ske vid en garantiåtgärd; ifall du har sparat RMA-nummer (privmsg) så skickar vi ärendet internt och återkommer med mer information.

    Mvh
    Asus Sverige
     
  3. KiviE

    KiviE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2009
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nu ska jag skicka in min med.

    Har fått två email från dhl med fraktsedel som ska sättas på paketet, är det fler än jag som har fått det?
    Den ena är till ASUS Wistron och den andra till a. wistron Infocom(Czech) men är olika adresser. Vilken valde ni isf?
     
  4. sand

    sand Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2011
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag lät dhl-killen välja, men jag såg inte om adreserna var olika.
    Jag fick minst tre lappar att skriva ut,,
     
  5. Stefannorr

    Stefannorr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Samma här, fick 2 olika fraktsedlar till 2 olika ställen i Tjeckien!
    Vad sysslar Asus med, ringde upp dom och förklarade för supporten på ASUS att jag fått 2 olika sedlar och undrade vilken jag skulle använda. Det kunde han inte svara på!! Hallå ASUS, så här får det väl inte gå till. Nu är min på rep i Tjeckien, men om dom vet vad som är fel vet man ju inte eftersom sedlarna går till 2 olika adresser och kanske bara en är bokad med beskrivning av felet. Mitt fel var att t-bordet inte laddade.

    Stefan
     
  6. ASUS.Sverige

    ASUS.Sverige Senior Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    1 062
    Telefon:
    Asus ZenFone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Asus ZenFone 6
    Hej!

    Ja se hur det kan bli ibland... vi tar upp detta internt och hoppas verkligen att hanteringen blir bättre framöver!

    Tack för detta uppmärksammande.

    Mvh
    Asus Sverige
     
  7. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag är en riktig olycksfågel när det kommer till dockan. Den första slutade ladda och blinkade hela tiden samt luktade bränd kabel, fick iväg den som DOA.

    Fick sen efter ett par veckors väntan min nya docka och den funkade inte om jag inte bockade ur battery saving mode för dockan, men den funkade iaf. men glädjen blev kortvarig, efter drygt 2 dagar så registrerar den inte nått batteri i dockan. lampan lyser orange hela tiden och battery widgets säger 0% laddade en hel natt utan att den blir grön. mycket trist.

    [​IMG]
     
    Last edited: 18 aug 2011
  8. sand

    sand Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2011
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Bra att du orkade ringa. Jag hade lagt i en lapp med felbeskrivning på engelska i mitt pakt, tänkte att det kan väl inte skada.
    Nu står det i alla fall status=Repairing på servicesidan :)

    Edit: Nu står det'Ready for Shipping'. Snabbt jobbat!! :)

    Edit2: och nu har jag Tracking Nr hos DHL :)
     
    Last edited: 19 aug 2011
  9. KiviE

    KiviE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2009
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Min transformer har nu blivit upphämtat och killen som plockade upp den visste vilken fraktsedel som skulle användas. Han påpekade att det alltid blev dubbla fraktsedlar när det är asus produkter som skulle skickas in.
     
  10. sand

    sand Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2011
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har fått tillbaka min nu, tog en veck totalt. Batterisparläget funkar nu så jag räknar med avevärt bätre standbytid. Mycket bra hanterat av Asus-supporten!
     
  11. sand

    sand Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2011
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Knas, nu märkte jag att plattan visserligen inte länge väcks av tangentbordstryckningar, men om jag drar fingret över pekplattan/musplattan eller vad det heter så väcks Transformern till liv igen! Grrr, jag som trodde allt var löst.. det måste vara därför den fortfarande drar väl mycket ström..

    Hur har ni andra det på era fixade plattor och hur är det på dom nya plattorna som inte behöver fxas - väcks dom av 'trackpaden'?
     
  12. KiviE

    KiviE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2009
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ja på min fixade väcks den, dock använder jag aldrig touchpaden. Så länge den ändå inte drar batteri när den är avstängd så är jag nöjd men konstigt är det.
     
  13. sand

    sand Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2011
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Visst är det märkligt.. det borde ju innebära att tangentbordet fortfarande drar strröm!

    Jag kopplade bort plattan med funktionstangenten på översta raden på tangentbordet, får se om det hjälper.

    Hur länge kan din ligga innan dockan töms?

    (Jag klarar mig 5-6 dagar nu.)

    (Jag kan ha min liggandes ett par dagar utan att jag använder den, men vill helst ändå inte stänga av för då drar jag mig för att använda den när jag väl ska kolla upp något, pga uppstartstid.. ilandsproblem men ändå)