Problem: Slutat känna av framkameran

Diskussion i 'HTC U11' startad av antstrm, 27 aug 2018.

  1. antstrm

    antstrm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej, i fredags slutade helt plötsligt min U11 känna av framkameran,.Fungerade som vanligt under förmiddagen, började glappa mot eftermiddagen för att sedan sluta fungera helt. I Vanliga kamera appen så blir det enbart grått när jag försöker välja framkameran och i andra kamera appar som t.ex Snapchat så visar den inte ens att jag har någon längre.. Har provat både hård och mjuk omstart, rensa Cacheminne samt data och uppdateringar men inget verkar hjälpa. Någon som råkat ut för samma problem, eller någon som har något tips?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det låter som ett hårdvarufel. Kika här: HTC U11 - How do I test the audio, display, and other parts - Support | HTC Singapore

    Garantitiden är 12 månader på HTC tror jag, men du har tre års reklamationsrätt om den är köpt i Sverige. Bekymret är bara att bevisbördan att felet är ursprungligt faller på dig, men är telefoben hel och ren bör det räcka fint. Kontakta säljaren och meddela att du önskar reklamera.

    Har den däremot skador blir tyvärr en reklamation svår att genomföra. Garatnitärenden är de mer förlåtande med vad gäller småskador i alla fall.
     
    Kristy gillar detta.