Slutliga funderingar angående köp!?

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Marron, 18 maj 2010.

1. Marron

Marron Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Först väntade jag på X10, den fick dålig kritik och jag inriktade mig på desire. Den fick bra kritik men jag känner att den inte riktigt håller för de viktigaste områdena jag vill använda mobilen till, musik (spotify) och bra kamera. Så nu är jag tillbaka på X10 och vad jag förstår är alla väldigt nöjda trots all skit den fick i början. Men jag har några slutfunderingar;

1. Har läst att det är bra ljud i MW600, men att flera tycker att maxvolymen är för låg?

2. Också läst att flera inte lyckas få bra bilder, handlar det om inställningar eller har de haft otur och fått dåliga exemplar?

3. Det är mycket tjat om dispayskydd, tycker det verkar jäkligt meckigt att hålla på med det hela tiden?

4. Skall in och klämma lite på den snart, men vad tycker ni som använt den ett tag om storleken? Går den bra att ha i byxfickorna osv? Och hur uppfattar ni byggkvalitet och plastighet?

Kanske kommer på lite mer frågor efterhand men dessa är de jag funderat på ett tag som jag vill utreda lite mer :)

2. TLink

TLink Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag som ägare till en X10 och även jag varit intresserad av både Vivaz och Desire kan säga att jag ångrar inget. Det är en mycket bra och kompetent telefon som gör det jag behöver med den.

För att ge min syn på dina "siffror" så kommer de här.

1: Hur maxvolymen är på MW600 är nog en smaksak. Jag tycker det är tillräckligt högt iaf och jag använder ändå ett par öronsnäckor och lyssnar med, alltså en massa luft som kan hindra ljudet från att nå örat bra. Däremot om jag eliminerar det "tomma utrymmet" genom att trycka in snäckorna så blir ljudet självklart högre men enligt mig FÖR högt. Risken för olika former av hörselskador lär nog kunna uppkomma. Jag använder ett par Sennheiser. Skulle volymen på nåt sätt bli högre så skulle jag känna att jag ville skruva ner. Jag har bara använt den för musik hittills.

2: Både inställning, kunskaper och kanske lite otur med lins och sensorer. Jag är nöjd med de få bilder jag har tagit men jag har inga kunskaper. Jag kör på auto. Kollar du på bilderna som har tagits så ser du att de ÄR bra för att vara en mobilkamera (https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=11258). Du ska ha i åtanke att det är ingen systemkamera och du ska därför inte förvänta sig superbilder.

3: Jag är rätt säker på att displayskyddet som redan sitter på är fullgott för vanligt användande. Visst stoppar du ner X10 i en vertygslåda så kanske det inte räcker till men det jag inget om då jag har inte provat andra skydd och jämfört. Vill du byta så KAN det vara meckigt ja.

4: Jag tycker att kvaliteten är mycket bra. Den känns gedigen och välgjord. Inga glapp eller lösa knappar nånstanns. Min personliga erfarenhet säger att SE alltid har bra byggkvalitet på sina telefonen. Den ÄR av plats så visst kan bör den kännas plastig men det är inget man tänker på enligt mig. Det känns lite som att "alla" andra telefoner har fått mycket kritig kring sin kvalitet men inte mycket om nåt har hörts om X10. Desire får ta lite skit just nu verkar det som. Storleken i sig är helt ok. Den känns både mindre och lättare än vad den faktiskt är. Du kan göra det mesta med en normalstor hand men visst får du räkna med att den kommer att kännas i byxan, hehe. Jag skulle INTE ha den i bakfickan iaf på ett par tighta jeans :)

Det finns många trådar om telefonen och majoriteten samt ännu fler är mycket nöjda med telefonen. Att den fått kritik innan beror förmodligen på n00bs som lyssnar för mycket på kassa recensenter är faktiskt tar och provar telefonen helt själva. Även att det är en bra telefonen enligt mig så visst finns det skavanker men du får ju själv överväga om det är nåt som påverkar dig.

Jag TROR du kommer bli nöjd och btw, Mediascape is teh shit :P

Last edited: 18 maj 2010
  3. lestander

lestander Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8
    1. Sjukt lågt ljud musik/samtal
    2. Ingen aning om de e handlande, jag lyckas ibland, och i bland inte :-)
    3. Använder bara skyddet som sätt på, de e ju en telefon & inte en prydnad.
    4. Kan du ha en iPhone i fickan så passar denna lika bra....plastig = absolut inte (har den svarta) vet ej med den vita...

Ett måste är att byta tangentbord till ett annat, sen e de bara tuta & köra.

Super nöjd med den på alla plan, utom alldeles för lågt ljud vid samtal, kör ljud med mina bose då räcker ljudet för musik/ljudbok

Last edited: 18 maj 2010
  4. Marron

Marron Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej, låter bra från er båda. Går från en W880 som försvinner i fickan så det kommer ju bli lite skillnad.Har kollat på bilderna och de ser bra ut, var att en hel del där också sa att de inte lyckades få så bra bilder. Jag är rädd om mina grejer så hoppas det räcker då med det som sitter på.

Tänkte köpa den från halebop, blir den brandad på nåt sätt då? Vill ju inte bli förhindrad att lägga in uppdateringar osv.

Tack för hjälpen!

5. Grimster

Grimster Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 9
    Telefon 3:
    Sony Xperia XZ2
    Platta:
    Sony Xperia Z3 Tablet Compact
    Här kommer mina tankar.

Inte lyssnat på musik än i MW600 så kan inte uttala mig där.

Men display skyddet retar inte mig märker inte ens av det. Vart förvånad över att telefonen var så skön att hålla i trots sin ganska platta design. Tror det är det rundade bakstycket som hjälper till där. Har också den svarta och den känns inte det minsta plastig. Folk prata innan om att telefonen knarrar och har sig. Jag har ingen aning om hur hårt dom klämde på sina X10or men min känns inte det minsta plastig eller knarrar.

Kameran var något som förvånade mig något otroligt.

Första bilden jag någonsin tog med telefonen var i ett halvmörkt vardagsrum sent på kvällen. Ni vet ju alla hur det normalt brukar se ut på en mobilkamera.

Men döm av min förvåning antingen hade jag toktur eller så är kameran riktigt grym mobilkamera för bilden blev kristallklar där alla andra bilder jag tagit i samma ljus blivit gryniga och danna.

Jag stog och vägde mellan Desire och X10 men ångrar mig inte det minsta att jag tog X10.

Enda som retat mig är telefondelen där min jobbtelefon HTC Tattoo är riktigt bra och föreslår telefonnummer när man knappar in numret medans på X10 så händer det absolut ingenting. Visst nu ringer man mest med kontakter men det retade mig lite ändå. :)

6. lestander

Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8
    Själv körde jag in thaidial från market, då får man upp alternativ på namnen man knappar in, fast den e både på svenska å thi.
    Men inget man stör sig på :-)

7. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Displayskyddets vara eller inte vara är inget X10 unikt, tyvärr. :)

8. Marron

Marron Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen som kan säga nåt om telefonen blir brandad från Halebop? Får den för 4500 om jag binder mig i 12 månader. Sparar alltså 700 kr.

Man kanske kan unbranda den om det skulle bli problem med uppdateringar osv?

9. Khwaj

Khwaj Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

1. volymen räcker för att man ska höra bra på mitt jobb där jag står i en lokal med 3 maskiner som fräser i plast. ganska högt tjutande ljud(från maskinerna) så det ska inte va några problem.
    2.-
    3. Displayskydd e väl inte unikt för x10? men kanske e den enda som man får med ett i lådan på, därav mer prat om det. Så jevla pilligt e det inte heller att sätta dit, o det lär väl inte va skillnad på att sätta på ett på en x10 mot någon annan.
    4.har haft en w850 o en c905 innan, dom kändes betydligt(!) mer i fickan än denna. båda dom modellerna va slide modeller o det märks väldigt mkt mer med en telefon som bygger i tjocklek än bredd o höjd enligt mig.

mina erfarenheter/tankar

10. lestander

Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8
    skulle nog lätt kunna rekomendera dig denna telefon utan att jag skulle få dåligt samvete !

Var väldigt anti dom första 4dagarna (iphone frälst som jag var) så de gjorde väll ont att inse "iffen" inte var den bästa, men har sina fördelar..... och nackdelar!!

11. Marron

Marron Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

X10 beställd nu från Halebop :)

Såg att det finns guider för att unbranda om det skulle bli problem!

Gött gött! Tack alla för hjälpen!

12. lestander

Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8
  13. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

har en svart X10 från Halebop, och den är inte brandad what so ever.

14. Marron

Marron Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Härligt! :) Hade en föraning om att det kanske skulle vara så!

Hoppas den kommer imorgon!