Små förändringar i Gingerbread

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av ernad, 16 apr 2011.

1. Jakay

Jakay Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

En sak som har förändrats till det bättre (för mig i alla fall) är att även webbläsaren går att stänga ner genom att trycka på "bakåt-knappen" som man gör för alla andra appar. Det har aldrig fungerat tidigare för mig och varit riktigt irriterande då jag har varit tvungen att stänga webbläsaren genom att gå till uppgiftshanteraren/programmonitorn och stänga ner varenda gång!

2. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Har du lust att fråga nån med en Desire HD, Incredible S, Optimus X2 eller Arc hur de gör för att spela upp 720p-material? Samsung tog sig i alla fall tid att skriva ett bra program och de andra har inte fått till det nio månader senare...

3. TIMTRUTTA

TIMTRUTTA Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

roota ginger...

kan man göra det eller blir det nå,t knas ?:D

4. 200dl

200dl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag gjorde det i söndags direkt efter uppdatering. CF-root 3.1 med CWM. Inget knas vad jag märkt.
    Den flyter på så snällt så.

TIMTRUTTA gillar detta.
  5. TIMTRUTTA

TIMTRUTTA Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

hur får jag tag på PIT filen ? har flashat och rootat den och det verkar funka är den nåt mer man skall tänka på ....hoppas på svar:D

6. slicken

slicken Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tycker att denna flyter på mycket bättre än Darkys 9.5. En märkbar skillnad t.ex på när jag startar spel och i vissa menyer.

Telefonen startar på nolltid och det laggar typ ingenting ännu.

Får se hur det blir med batteriet..

7. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

hehe javisst det är jättebra.. förutom att det inte är 720p utan uppskalad 480p.. testa skala upp en videosnutt från en desire så får du exakt samma output. det är inget annat än total bs-marknadsföring. som man filmar alltså.... har inte testat nån mkv i 720p men om det funkar så visst då är det ju självkalrt bra :)

Sen oavsett...det finns en hel del av deras program som är bra men deras pack av os'et är inte bra så är det ju bara. Jag är i det stora hela nöjd med min telefon men att dom skulle skriva bra mjukvara är ju rent löjligt. Du är välkommen att komma och studera hur vi gör vår mjukvara här ist så ska du få se på grejer ;)

8. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Det är rätt enkelt. I androidvärlden säljer telefoner för sin hårdvara. I valet äldre hårdvara stabil programvara mot ny hårdvara instabil programvara vinner det senare allt som oftast. Så det är inget mirakel att programvaran inte är första prio, få vill betala för det.

Sent from my personal Dis-organizer GT-I9000

9. olavbolaski

olavbolaski Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag uppdaterade frugans Galaxy S till 2.3.3 ifrån Stock 2.2 med Voodoo och jag måste säga att det mesta blev sämre! Hon är lite småsur över hur seg telefonen blivit kan man säga :) och JA jag har gjort en factoryreset efter updateringen!
    Det som jag märkt vid en snabb överblick är bla skitdålig wifimottagning, och det verkar inte vara enbart symbolen som visar mindre utan det är kass mottagning.
    Sen käkar 2.3.3 otroligt mycket ram-minne jämfört mot tidigare versioner, tror fan den tuggar i sig 40-50mb mer än förr.
    Det som frun gnäller över är att facebook har blivit skitsegt, Mailappen är aströg på att både öppna och hämta nya mail, och det laggar i webläsaren emellanåt!

Urusel updatering av Samsung helt enkelt! Man kan ju fundera på om dom provkört den över huvudtaget?!? Känns som att Tillverkarna bara vill komma ut först med det nya och då hinns det inte med att köra ordentliga tester innan släppet! Vem fan bryr sig om man får vänta till April, Maj eller Juni?? Huvudsaken är väl att skiten funkar!!

10. Dem00niX

Dem00niX Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Har du kört in CF-root och ext4 programmet. Annars är det ett tips. Ruskigt smidig lur med det. I alla fall för mig.

11. kurtnilsen

kurtnilsen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

where do you guys check the so called ram usage... because the samsung task manager that comes with gingerbread can not be compared with the one in froyo.

with that said, clearly all the people who are experiencing slower phones after updating to ginger has done something wrong... the consensus among the devs are that this version is faster... and i have to agree with that.

and for the changes... most changes are under the hud... ie. you cant see them directly... if you want another look you have to get another OS... its still android with incremental changes. clearly your expectations has been to high ;)

As for the "CM7 vs JVB" debate... JVB is faster... cm7 has a lot of "microlags" on the window animations (this with stock cpu speed). i see people have oc it to 1.4 ghz, and then i have no doubt cm7 is faster... i guess CM7 didnt have bad enough battery to start with :)