Diskussion: Småproblem

Diskussion i 'Xperia Z2 - Allmänt' startad av Mollan, 29 apr 2014.

1. ei9440

ei9440 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har exakt samma problem, inne på min andra Z2 nu, dock har jag bytt simkort nu, så hoppas att problemet satt där, mitt kort var hemma klippt och passformen kanske inte var den bästa...
    Sen det andra problemet med samtalskvaliteten, suck! den första Z2 var usel, den andra bara halvbra tyvärr.

data gillar detta.
  2. jompzan

jompzan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Asså det tar lite emot att sätta den under vatten.. av gammal vana ;) Men nej.. det sitter hårt som tusan.[​IMG]
    Efter tvättningen... EN dag i mina jobbar byxor.

3. Sweden2

Sweden2 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 15
    Wat OMG

Skickat ifrån min Samsung Galaxy MEGA

4. Don MC

Don MC Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Pröva med en fuktig mikrofiberduk och en droppe diskmedel.

5. jompzan

jompzan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har haft vita telefoner förut utan att dom blivit så här direkt..
    Blir väl att köpa ett litet coverskydd ändå..
    inget som påverkar funktionen. men det estetiska. :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

6. emilioooo

emilioooo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Luren känner inte av att jag kopplar i hörlurar, högtalare eller vad de nu kan vara, musiken fortsätter spela vanligt i mobilen? Får inget felmeddelande eller att något är inkopplat, funkade bra tills igår?

7. scarecrow88

scarecrow88 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

hände mig också igår. fick stänga ner spotify, koppla hörlurar och köra spotify efter det, då funkade det. men ja väldigt konstigt

8. emilioooo

emilioooo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har startat om telefonen många gånger, utan resultat. Hur kan de ens vara möjligt att de slutar fungera?

9. SirClayman

SirClayman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Högtalatbrus?

Körde Spotify nyligt för att se om bruset som jag har vid samtal även hörs vid musikuppspelning, vilket det gjorde.

Med Spotify startat utan att ha satt igång någon låt, så är högtalaren helt tyst som sig bör. Däremot om jag sätter igång en låt och sänker volymen till noll så brusar det en del i både övre och nedre högtalaren, bruset hörs även vid högre volymer om än det "drunknar" lite i musiken då.

Det kanske är normalt att högtalarna brusar när volymen är neddragen till noll(?), hur är det med era lurar brusar de även vid musikuppspelning (både med/utan volym)?

ps.
    -har provat att växla av/på för alla olika "ljudförbättrare" utan någon större hörbar skillnad vad det gäller bruset.
    - Samma brus med Youtube-appen

10. Albin N7

Albin N7 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    En polare har precis köpt en Z2 och har ett bekymmer. När han har headset ikopplat och svarar så släcks inte skärmen igen. I vanliga fall så släcks ju skärmen när man sätter telen mot örat. Detta resulterar i en jäkla massa knapptryck i fickan under samtal. Någon som har liknande problem? Eller helst av allt en lösning?

11. hammeron

hammeron Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Ja, det är ett lätt "sprakande" brus, med lite lägre volym på bruset i den undre högtalaren. Jag misstänker att det är detta sprak jag upplever störande vid samtal. Under samtal hör jag inte spraket när den jag pratar med är tyst, men det kan vara så att högtalaren stänger av sig då.

SirClayman gillar detta.
  12. plawsworth

plawsworth Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Skrev i fel tråd tidigare i misstag så skriver här också:

Fick svar idag från Sony via the phone house, kan inte citera exakt då vi tog det över telefon och butiken fått ett långt svar. men för att summera lyder det att det inte är något fel på Sony Z2 och att den blir överhettad av bl.a. 4k filmning samt att man endast skall filma i 1-3min max i 4k. Detta är ju väldigt ironiskt eftersom det inte nämnts i varken pr material, manual, hemsida osv tidigare och de finns youtube klipp som är officiella och dem visar 4k funktionen och skryter med termer som "Xperia Z2 - 4K Recording - Future-proof your memories" och "Capture the action in brilliant high-resolution 4K video.

Record your special moments in ultra-high definition, which is four times the resolution of Full HD, and with a simple pinch, you can zoom into your video to see even the smallest details. Watch your videos on a 4K TV or projector or on a Full HD screen in downscaled size." - trist då om ens "memories" råkar vara lite längre än 1-3min typ som ens barn som fyller år eller gör sitt första hockey mål osv ja ni förstår min ironiska tanke. det är väl ingen annan funktion som 1-3min användande skulle anses godtagbart för och när även fotografering i snabb följd samt AR filterna även kan få telefonen att överhettas förefaller det vara design miss eller för klen cpu helt enkelt och dem borde nog mer fundera i termerna att göra en pudel här enligt mig.

13. bahlqvist

bahlqvist Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har samma problem med mina hörlurar, ett par Nocs NS400. Telefonen reagerar inte överhuvudtaget på att dom kopplas in. Svinstörigt.
    Har dock hittat en lösning: håller jag in knappen samtidigt som jag kopplar in dem i telefonen, alltså svara-knappen vid micen, så funkar det. Glömmer bort det ungefär 10 gånger av 10, så har dragit igång hårdrock på högsta volym på tunnelbanan mer än en gång nu. :neutral:

Fr3dd gillar detta.
  14. Ariozo

Ariozo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Har haft 2st z2 nu och båda har problemet andra nämnt med skärmen som släcker sig normalt när du sätter den mot ansiktet, men slår inte på när du tar ner den varje gång.
    Inget jätte problem dock..:)

Skickat från min D6503 via Tapatalk

15. DigitalDeleriu

DigitalDeleriu Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Samsung Galaxy s5

MINA ENHETER

Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Samsung Galaxy s5
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    ROM:
    Stock
    Va ere flr jäkla ring som kommer upp när man har fingret mot skärmen? Får inte bort skiten

16. DigitalDeleriu

DigitalDeleriu Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Samsung Galaxy s5

MINA ENHETER

Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Samsung Galaxy s5
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    ROM:
    Stock
    Edit. Tydligen handsgrejset. Borta nu

17. data

data Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har samma problem med att skärmen inte går på. Är ju förvisso bara att trycka på knappen så går den igång men ändå irriterande!

18. Cebit

Cebit Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hade samma problem som du. Blåste i högtalarna och det visade dig sig att det var vatten som hade samlats där. Efter det så försvann mitt brus.

SirClayman gillar detta.
  19. SirClayman

SirClayman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för tipset! Prövade att göra det samma, dock hjälpte det inte utan bruset kvarstår. Min telefon har förövrigt i min ägo inte varit i närheten av vatten. Funderade faktiskt på om det kunde vara så att i vattentestet som de gjort hos Sony lyckats komma in vatten kring någon ljudkrets men att det inte upptäckts då.

Testade precis med min Note2 och den har också samma brus på högtalaren vid 0 volym och låga nivåer dock något svagare brus än på Z2.

Frågan är ju om det blir bättre av att DOA den eller om det är samma problem på den nya luren (får ju känslan av det i Samtalskvalitets-tråden)och istället försöka få byta till en s5 (som inte verkar dras med samtals/högtalar-kvalitets problem).

Frågan är ju om problemet kan avhjälpas med en mjukvaruuppgradering framöver eller om det är något i hårdvaran som står för bruset (som någon dålig förstärkardel).

EDIT: Även för mig brusar telefonen inte när den andre är tyst utan bara vid prat

Last edited: 14 maj 2014
  20. osvanberg

osvanberg Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    373
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 16e
    Mobilen testas inte i vatten!! De trycktestas i tryckkammare precis som all annan elektronik (dykklockor etc) som skall vara vattentålig/tät. Vilket simulerar trycket under vatten på olika djup & tidslängder. Så inget vatten lär ha kommit in i den innan du fick den......

Skickat från min GT-I9195 via Tapatalk

SirClayman gillar detta.