Smart blu-rayspelare?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Gavin_Gadget, 11 dec 2012.

  1. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Hej!

    Är inne på att köpa en ny blu-rayspelare för att slippa koppla i och ur datorn hela tiden. Vill ha något som kan köra TV4 och SVT play kanalerna samt spotify. Den måste kunna spela upp film m.m. från en hårddisk genom usb. Är ett plus om den även kan dela ut film på nätverket så att jag kan komma åt det från datorn i sovrummet.

    Jag lutar just nu åt denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1186659
    Men har inte haft någon möjlighet att prova den och tycker att produktsidan är lite svårtolkad. En spotify app ska komma och isånnafall ska den klara alla mina krav som jag förstått det. Men frågan är hur det fungerar i praktiken? Finns det bättre alternativ med en rimlig prislapp?

    Samsungs sida: http://www.samsung.com/se/consumer/tv-home-theatre/blu-ray/blu-ray/BD-ES6000/XE-features

    Fattar det som att den ska kunna dela ut media från usb ansluten hårddisk via WiDi. Har jag tolkat det rätt?

    Tacksam för svar :)
     
  2. eal

    eal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Om du inte nödvändigtvis måste kunna spela BluRay så är en Boxee Box eller annan liknande mediaspelare mycket bättre lämpad för de uppgifter du beskriver (Spotify och Play)...vet av erfarenhet att Samsungs DLNA-funktioner är riktigt risiga...(Har en Samsung HT-C5500 BluRay-spelare/surroundstärkare). Fast vem vet, de kanske har spottat upp sig?
     
  3. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Det har hänt mycket på marknaden sedan C-modellerna av Samsung låg och störde segmentet :P

    De är bland de bättre nu för tiden. Hela systemet är nytt sedan två år tillbaka. C-modellerna var de sista med de gamla sketna systemen.
     
  4. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Jo precis men då måste jag ändå ta datorn till DVD:erna. Sambon har en rejäl samling film på DVD, hehe.

    Ok så denna ska fungera fint?
     
  5. eal

    eal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Se där! Ja det var väl för väl. Att jag ens försökte kolla film från NASen genom min BluRay är ett gott betyg till mitt tålamod...


    Om jag skulle ta och kapa tråden när jag ändå är igång? :P

    Jag har som sagt en Samsung HT-C5500 men är lite småsugen på att uppgradera mig i någon form.

    Sitter på en jobbigt tight budget just nu, men en tanke är att kanske köpa en surround-stärkare (typ Pioneer VSX-527) och låta den driva mina befintliga Samsunghögtalare (Tills budgeten låter mig slå till på nya högtalare)

    DVD-skivorna kan få gå i Xboxen tills vidare...kollar mest via Boxee Boxen ändå.
     
  6. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Jag kan inte massor om förstärkare, och jag vet inte om du vill ha råd heller egentligen, fast det jag lärt mig när jag jobbat med olika märken och olika prisklasser är att du alltid får ganska bra tryck i kanalerna ifrån de billigaste modellerna. Jag kör en Onkyo 309, instegsmodellen, och de drar runt alla högtalare jag testat den med på ett bra vis och då även stora golvhögtalare. Mina surroundhögtalare är absolut inga problem. Kör med ett Harman Kardon 5.1. En förstärkare brukar lyfta det mesta :)
     
  7. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Jodå. Nu för tiden har de samma Smart-system som i TV-apparaterna. De lite dyrare har webbläsare och allt. Blurayspelare alltså.

    Det enda jag vet inte fungerar att streama trådlöst är mkv. Eller det har inte gått bakåt i tiden. Vet inte om de löst problemet än faktiskt. Kom på det nu :) Har för mig att det bara strulade vid trådlös förbindelse men inte vid trådbunden sådan. Vågar fasen inte lova något nu känner jag.

    Men köp på Elgiganten. Du har öppet köp fram till 24/1 just nu så du har gött med tid att testa. Är du inte nöjd är det bara att packa ner den igen, få pengarna tillbaka och ev. köpa något annat.