Fråga: Smart dörrklocka

Discussion in 'Smartprylar och det smarta hemmet' started by DiiM, Oct 18, 2023.

1. DiiM

DiiM Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur har det gått med kylan som varit? Funkat?

2. Graz

Graz Teen Droid Medlem

Ja men det har det, den har bara varnat om att gällande temperatur kan minska batterilängden, det är de enda. Men de kanske hade skett oavsett märke då det varit -16 hos mig

3. DiiM

DiiM Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Kanske köper en sådan ändå då! Skall kolla i mellandagarna om priset går ner igen.

4. clamitas

clamitas Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har en Google Nest Hello (första gen) som funkar ok. Den integrerar bra med Google Home och bilden dyker upp på Nest Hub när någon ringer på. Dock integrerar den inte bra med Home Assistant så jag kommer troligtvis byta ut den till en Reolink Doorbell istället. Har lite andra Reolink-kameror redan och kommer även bygga ut det systemet.
    Reolink Doorbell integrerar bra med Home Assistant och då kan jag skicka den vidare till Homekit så att bilden poppar upp på Apple TV när någon syns i kameran.

5. Dashio

Dashio Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har haft google nest doorbell nu i 2 år och märker att batteriet genast har börjat bli lite trött. Framförallt nu när det är lite kallare. Tvingas ladda ca 1 gång i månaden och jag kör på batteri. Ångrar stenhårt att inte drog fram en kabel.

6. N6290

N6290 Android Apprentice Medlem

MINA ENHETER

Hur länge höll batteriet när produkten var ny då?

7. Dashio

Dashio Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Det var nog 2-3 månader iaf. Inte lika ofta som nu. Det tråkiga är att man inte kan byta batteriet själv(går men jäkligt pilligt).