Fråga: Smartklocka - styra spotify på mobilen

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Katthanna8, 3 maj 2021.

Taggar:
  1. Katthanna8

    Katthanna8 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2021
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej! Jag letar just nu smartklocka men vet inte vilken som passar mig. Jag kopplar min mobil till en högtalare genom sladd och vill därför kunna pausa och byta låtar med klockan även om jag är en bit ifrån mobilen. Vet att vissa klockor bara går att koppla till hörlurar men här vill jag alltså styra mobilens ljud från själv klockan. Tack på förhand!
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Bra fråga. Samsung har ju tex en klient för särskilt Spotify som jag tror borde fungera för ändamålet, men det fungerar kanske inte med klockor som inte har en särskild Spotify-klient, utan som bara har stöd för att styra ljudet över BT-standarden. Har inte testat själv i alla fall.

    Garmin hade jag kanske kikat på också, de har väl med en Spotify-klient. Annars tror jag faktiskt att det finns mycket lite att välja på.
     
  3. Oscar den allsmäktige

    Oscar den allsmäktige Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2018
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    1 204

    MINA ENHETER

    Om du inte tvunget vill ha en smartwatch varför inte en högtalare så du kan streama trådlöst? Kan du styra från telefonen. Blir förmodligen billigare och bättre.
     
  4. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

    Så som du beskriver det så skall du bara kunna styra det som redan är igång i din telefon?

    I så fall så borde de flesta Wear OS och Samsung klockor klara det.
    Både min gamla LG G Watch R med Wear OS och min nuvarande Samsung Galaxy Watch klarar det utan extra appar.
    Skulle bli förvånad om det tagit bort det i nyare Wear OS?

    I Samsungen finns det i alla fall en inbyggd app som känner av vilken musik (media) spelare som är igång i telefonen och kan då styra den med pausa, fram en låt, tillbaka en låt, och höja / sänka volymen.
    Däremot klarar den inte av att se/visa spellistor och liknande utan bara nuvarande låt.
    Eftersom klockan pratar med telefonen via WiFi i samma nät kan du dessutom gå ganska långt i från telefonen och ändå styra din telefons mediaspelare.

    Jag använder själv Klockan på detta sättet när jag sitter på pendeln eller bussen och telefonen är i en ficka med headsetet inkopplat även om det är betydligt kortare avstånd än vad du vill uppnå misstänker jag.
     
    bernard gillar detta.
  5. poipen

    poipen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 254

    MINA ENHETER

    Jag hade grova problem med Spotify med samsung galaxy watch 3. Appen hängde sig hela tiden och det drog en massa batteri. Plus att appen i telefonen inte uppdsterades med vilken låt som spelas.

    Man kan ju styra musiken med en huawei watch gt2.. Men inte se någon playlist.