Fråga: Smartwatch med eSim och smsfunktion till iPhone

Diskussion i 'iPhone Allmänt' startad av josest, 24 jan 2020.

  1. josest

    josest Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2020
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej! Jag är ute efter en smidig smartwatch som funkar till iPhone och som gärna har eSim. Jag skulle vilja ha möjligheten att smsa med den, att svara på FB Messenger-meddelanden osv. Apple Watch har väl inget tangentbord om jag har förstått det rätt (och jag känner mig inte så bekväm med tal-till-text), och när jag provade Galaxy Watch Active 2 fungerade såklart inte iMessage/FB Messenger. Har ni något annat tips? Det skulle vara så skönt att lämna mobilen hemma ibland :)
     
  2. doolar

    doolar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2013
    Inlägg:
    421
    Mottagna gillanden:
    359
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    En skrytblå Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    En skrytblå Iphone 13 Pro
    Platta:
    Ipad Pro 11 2018
    Diktering och smarta svar fungerar förvånansvärt bra på Apple Watch. Jag var lika skeptisk, men det funkar bra tycker jag.
     
  3. Deacon

    Deacon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    388
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Hade en Samsung Galaxy Watch när jag skaffade iPhone, och det var bara att inse - ingen annan klocka än Apple Watch blir "smart" på riktigt till en Apple-lur. Begränsningarna är alldeles för stora, i fråga om vad du kan/får göra. Att ta emot notiser och svara när det ringer är väl en sak, men att kunna besvara meddelanden, betala med klockan och så vidare, då duger inget annat än en Apple Watch. Lite synd att Apple inte har lättat på de restriktionerna än.