Smidigt skriva sms på Defy?

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av flanz, 12 jun 2011.

  1. flanz

    flanz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej på en kära Defy-användare :)

    Ja sökte i forumet men hittade inget, kanske jag som inte sökte ordentligt??

    Ja har länge kämpat för att hålla mig borta från smartphoneträsket för ja har misstänkt att alla är för ömtliga. Men i förra veckan fick ja tips om att Defy är hållbar (ja, typ ett halvår efter att den kom?).
    Och nu är batteriet helt kört på min gamla C702 så det är dags för en investering.

    Grejen är den att ja skickar ganska många sms. 3-4000 per månad.
    Ja va på mediamarkt ida och provade och klicka lite på Defyn och jämförde den mot nån htc, tror de va en desire s.

    En skillnad va att på htc så kom det upp förslag på ord, typ t9. Skrev ja "skruva" kom det upp en radda med förslag tex skriva, skriver, skruvar osv. Tyckte det kändes ganska smidigt. De va även så att om man skrev nån bokstav fel, tex "skeiver" så va förslaget "skriver". Detta fanns inte på Defy.

    Så, kan man på nåt sätt byta skrivsätt på Defy?
    Handlar detta om Android 2.2 vs 2.3 i desire s??
    Eller finns det nåt annat sms-program att lägga in? (ja, jag har noll koll på vilka appar osv som finns).

    Slutligen, är Defy så bra som alla säger? Tål att tappas osv? Ja är ju inte direkt van vid att behandla min gamla ericsson med silkesvantar :teeth:

    Tack för mig :)
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 210
    Mottagna gillanden:
    2 164

    MINA ENHETER

    Jag kör med swiftkey som tangentbord på min Defy och det lär sig vartefter man skriver och blir bara bättre och bättre för varje gång man skriver. Finns ju även andra tangentbord som gör samma sak, scandinavian keyboard tex den är dessutom gratis.

    Sent from tapatalk
     
  3. ChipZ

    ChipZ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Ja man kan byta tangentbord på defy, det går på alla androids. Rekommenderar precis som Fredriks SwiftKey som tangentbord. Här kan du browsa tangentbord till android https://market.android.com/search?q=keyboard&so=1&c=apps

    Sett tester där dom lagt defy i ett glas vatten och den funkar utan problem så rätt hållbar borde den vara :P