SMS-biljett-visare

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av sandos, 31 okt 2011.

  1. sandos

    sandos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Har skrivit en löjligt liten app som visar SJs mobilbiljetter. Varför kan man ju undra? Anledningen är helt enkelt att AOSP default SMS-visare alltid visar en ikon för kontakten vilket gör att sms-ets rader har olika längd, vilket i sin tur gör att koden i SMS blir oläsbar för konduktörernas optiska läsare. Dessutom slås förstås skärmrotation av så man inte råkar göra bort sig på det sättet.

    Jag funderar på om man kanske skulle utöka den även till buss-biljetter. Inte lika stor anledning där, inga optiska läsare iaf i Västerås.

    Någon som skulle ha användning för detta?
     
  2. Quarzi

    Quarzi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Galaxy S4
    Jag skulle eventuellt ha användning av något liknande för buss biljetter om det kunde fixa följande problem.

    Har otaliga gånger fått stanna hos busschauffören och förklara att jag faktiskt har köpt min biljett och inte "fuskat" till mig en. (Har till och med fått ringa SL och be dom bekräfta att mitt mobilnummer har köpt en biljett nyligen)
    Allt detta pga att dom har något papper som några av dom visat upp med en mall över hur sms'et "ska" se ut. (Som för övrigt endast är för iPhone mobiler och deras "layout" för sms)

    Undrar vad dom skulle säga om man kom med en gammal Nokia 3210 med samma sms? Då hade man väl blivit utslängd direkt för det inte stämmer överens med deras mall :P.