SMS kommer till helt fel person

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Tobbis, 26 sept 2010.

  1. Tobbis

    Tobbis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Hände en mycket konstig grej igår. (Använder mig av Handcent)

    Mitt på dagen så började jag skriva ett sms till min far men så ringde han mig samtidigt så jag tog bort det smset

    Senare på kvällen får jag ett sms från en kompis och jag trycker svara och skriver ett sms tillbaka, men det blir då min far som får smset och inte min kompis. Jag gick in i handcent för att kolla och där finns ingen konversation med min far och konversationen med min kompis innehåller det smset som skulle vara till henne men som hamnade hos min far.

    Jag gick även in i den andra meddelandehanterare (den som följde med) och där finns inte heller något sms till min far utan endast det meddelandet till min kompis (som inte hamnade hos henne)

    Någon annan som har varit med om något liknande? Känns som om det har något att göra med att jag började skriva ett sms till min far men att jag sedan

    Kan ta min andra fråga samtidigt, när man börjar skriva på ett sms men sedan trycker bakåt knappen så står det ("Meddelandet har sparats i utkast". Vart hittar jag utkast? (Har inte haft någon konversation med den här personen tidigare)
     
  2. Marianne

    Marianne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    85
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Du kan gå in i originalappen. Där finns en utkast-mapp.
     
  3. Tobbis

    Tobbis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Att man frågar utan att googla först :P
    Efter att ha kollat runt i mobilen lite snabbt så hittade jag det du säger marieanne.

    Och problemet med att smsen kommer till fel person verkar vara känt:
    http://www.google.se/search?hl=sv&q=android+text+message+wrong+contact&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

    Om swithar mellan två olika sms (vilket jag gjorde då jag höll på att skriva ett till min far ett par timmar tidiager men som jag tog bort) så verkar android ibland blanda ihop mottagern, och ibland utan att man ser att den blandat ihop dom.
     
  4. Marianne

    Marianne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    85
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Fniss, det kan ju bli riktigt roligt... Eller pinsamt! :)
     
  5. Tobbis

    Tobbis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Ja som tur var så var det ett ganska oskyldigt sms denna gången...vilket det inte brukar vara till denna person...

    Men ja, det ger lite extra spänning i vardagen när man inte vet vem smsen hamnar hos :P

    Ska ta och leka runt lite och försöka återskapa detta genom att hoppa runt mellan olika sms till personer som är nära mig så att jag kan kolla direkt vem det kom till. Verkar även som om man sätter på leveransrapport så ser man vem smset hamnade hos tillslut (oavsett vem det står att man har skickar till)
     
  6. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Det här är ju IG. Jag hoppar ofta mellan olika utkast och hoppas verkligen inget jobbigt sms har hamnat fel.
     
  7. Tobbis

    Tobbis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Har letat runt en del och försökt återskapa problemet men lyckas inte... Tror inte att det händer allt för ofta, känns som om det ska till många sammanträffanden för att detta ska inträffa, men det är defenitift ett ganska allvarligt problem.

    Hittade i handcent att man kan gå in på meny-mer-leveransrapporter och läsa alla gamla leveransrapporter där står det att smset som gick fel gick till min pappa, medan det på alla andra ställen (i både default sms-programmet och i handcent, bland utkorg och konversationer) står att det gick till min kompis, vilket det inte gjorde.