Problem: Sms problem

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av nire431, 7 jun 2012.

1. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Har upptäckt nu att jag ibland inte får sms, och folk skriver på facebook till mig varför svarar du inte? men jag har inte fått några sms överhuvudtaget. Jag hade IPhone innan och jag har om installerat min IPhone så kan ju inte vara Imessage som hänger kvar?

Någon som har liknande problem?

2. Jakkal

Jakkal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Lider av vad som tycks vara samma fel på min HTC One X.
    Jag vet inte varför du nämner iMessage och iPhone, det har rimligtvis ingenting med saken att göra.

Problemet yttrar sig som följer:
    Man får ibland ingen notifiering för SMS/MMS. Man är inte medveten om att man har fått meddelande och direkt när man låser upp skärmlåset plingar det till. Man vet att det är något som inte stämmer när man ser tidsstämpeln i meddelandet (när det skickades) och jämför med sin egen klocka. Har själv sett att det diffat med allt från 10-30 minuter, vilket ju beror på hur ofta jag manuellt låser upp skärmlåset och då mottar meddelandet.
    Ibland ska det dock tilläggas att meddelanden inte är "osynkade". Tjejen kör dessutom med leveransrapport på sin telefon och den får hon alltid direkt när hon skickat..

Googlat och hittat följande:
    http://www.theverge.com/2012/5/9/3008918/htc-one-x-messaging-notification-problem

Frågan är ju då om detta har åtgärdats av HTC i någon av de uppdateringar man kablade ut för ett par veckor sedan? Nyheten jag länkade till publicerades 9 Maj. Om någon har input på det här så skulle jag vara tacksam.

Jag ska maila HTC och se vad de har att säga om saken.

3. Jakkal

Jakkal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Chattade med HTC nyss via supporten. Det som föreslogs var att göra en mjukåterställning, d.v.s. hålla inne av/på-knappen tills mobilen börjar räkna ner och sedan startar om sig själv. Får se om det gör någon nytta..
    Funkar inte det föreslog hon att jag gör en fabriksåterställning.

4. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Nej du och jag har nog inte samma problem tyvärr, när jag får sms så hör jag notiferingar och ser det. Men varför jag nämner IMessage och IPhone är för att jag läst om man inte loggar ut innan man återställer sin IPhone så kan den fastna och alla sms kommer istället till mig IMessage konto (delvis min gamla IPhone)