Problem: SMS-problem?!

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av ikonane, 27 mar 2013.

  1. ikonane

    ikonane Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2012
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Konversation mellan mig och mitt ex:

    [​IMG]


    Det är inte samma sms.... är man ju rädd vad andra kan få av en.

    Någon som har varit med om liknande?
     
  2. DavidW

    DavidW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Oj så märkligt!!
    Hade du eller någon av er kopierat fel meddelandet innan kansk.
     
  3. ikonane

    ikonane Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2012
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Nej, men kan ha skickat delar av det sms hon fick igår i julas någongång men är inte helt säker.

    SÄPO? ;)
     
  4. phade

    phade Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du är inte unik med det där problemet. Har hänt mig flera gånger också. Även att sms som är riktade till andra personer kommer med i det meddelande som jag tar emot.
    Men jag tror inte det har med Noten att göra, utan snarare något skevt hos operatören.
     
  5. rome73

    rome73 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Att SMS kommer till fel personer, hela eller delar av, borde teoretiskt kunna bero på både telefonen, OSet eller operatören. (Någon bugg av något slag.)

    Men om delar av ett gammalt SMS klipps in som i detta fall och om det då skulle bero på operatören så måste det innebära att de verkligen sparar (medvetet eller omedvetet) själva texten i alla/vissa SMS.

    Där fick alla som inte röstade på Piratpartiet och stödde Ipredlagen och allt vad de hette något att fundera på! *ler ironisk*
     
  6. ikonane

    ikonane Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2012
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Nu hände det igen fast med en annan kontakt. Har säkert hänt flera gånger utan att man har märkt det. Är bara folk man smsar med mycket som reagerar.

    Jag skrev:
    "Haha, Mjo, är inte speciellt rädd om den. Skön att ha den skyddad när man reser bara. Rädd för att den skall bli skadad är jag ju inte och inte att bli snodd heller, tjuvar tittar efter kameraväskor som tex min lowepro.

    Vart ses vi och när?"

    Hon fick:
    "Haha, Mjo, är inte speciellt rädd om den. Skön att ha den skyddad när man reser bara. Rädd för att den skall bli skadad är jag ju inte och inte att blisom " hjälpte till" med pluggandet skulle de skita i att plugga."