försöker koppla till datorn för att föra över musik, men datorn känner inte igen. är där nån inställning i mobilen som jag måste flippa, eller kan det vara sladden (orginal från lådan) som pajar?
Om du drar ned notifikationsfältet när du kopplat den till datorn så tror jag du får ett par valmöjligheter där hur du vill ansluta till datorn.
Mm det vet jag, men det hjälper inte. Hade inga såna problem med min 3t, men jag använde alltid annan sladd till den. Nån annan som använder originalsladden och kopplar till datorn?
Hade samma problem i helgen med en annan androidmobil. När jag testade 3dje sladden så fungerade det. Så testa en annan sladd du!
Mm ska ta hem en till sladd jag har på jobbet och prova med den. Mm provade flera olika, samma sak på alla.
Hjälpte @bernard häromdagen med just detta. Du behöver aktivera utvecklarläget och under usbanslutning (osäker på namnet) där väljer du MTP istället för laddning (charging).
Det är lite märkligt att det bara inte fungerar "out of the box". @SilverDogg Inställningen ligger under: Inställningar->Utvecklaralternativ->Välj USB-konfiguration->MTP (Media transfer protocol). Det dumma är att inställningen verkar återställas efter att man installerat en OTA, så du kan behöva aktivera den igen efter framtida uppdateringar.
Tackar, ska prova det så fort jag kommer hem då edit: funkar fortfarande inte edit2: nu funkar det. datorn som knäppade sig.
Någon som beställt/funderat på "on guard" dvs försäkringen för ca 40-50 kr/månad? Vad täcker den mer än en vanlig hemförsäkring? Det står lite på sidan, men vill gärna veta mer så jag förstått rätt. Hur har ni tänkt?
Jag använder andra laddare än OPs original och det funkar utan problem, dock inte med DASH charge naturligtvis
Okej la oxå en beställning natten till idag och får lite ångest då jag är fortfarande nöjd med min 3t. Frågan är om man märker stor skillnad? Någon som är i samma sits?
View: https://youtu.be/YuMnVRIlvU8 Märkte detta av en slump när jag höll på greja lite. Vad beror det på? Polarseringsfilter på kameran och plasman?