Jag har läst mycket och det är både bu och bära här och där så jag köpte en P10 igår för att testa.
Laddade fullt igår kväll, pluggade ur den 02.00. Till jobbet vid 07 och just nu har jag 77% kvar klockan 12.37.
Mest foton, lite socialmedia, streama nyheter till Chromecast under frukosten och navigation på lunchen.
Uppdaterar inlägget ju längre tiden går så fort vi se hur den blir med mitt användarmönster.
15.55 nu. 63%, väntar på tåget mot Göteborg. Blir intressant att se hur mycket batteri den trippen tar om det inte finns wifi på tåget..
Tåget ner hade wifi, inte mycket utmaning där. Nu 20.12 och 33% kvar. 2h 23min skärmtid nu. Min OnePlus X hade varit död väldigt snart med mildare användning. Foton och socialamedier dominerar eftermiddag och kväll hittills.
Åh nej. Batterivarning vid 20% klockan 22.39, inte mycket använd det sista ikväll. Dock installerat några appar över mobilnätet och kört bredbandskollen ett antalet gånger. 3 timmar sot nu. 23.54 nu. Kört Candy crush och castat Netflix och Facebookat sedan sist. 4% nu och jag ger upp för idag. 4h 6min sot.
Dag 2: Allmänt pill som vanligt med nya prylar, inte en dag med "normal" användning. Fick sovmorgon så tog ut den ur laddaren 10.48. Kört en del navigation med Waze, installerat fler program över mobilnätet och lekt lite med kameran. Varit utan WIFI iallafall 9 timmar.
23.55 och har 34% kvar. Bara fått ihop 2h 37min skärmtid under dagen, några minuter mer än vid 33% igår.
Jag skippar laddaren över natten och stoppar i den när jag vaknar imorgon istället. Känns som en kopp kaffe och lite slö morgon så är den full igen. Tror jag kan bryta användarmönstret med att jag MÅSTE stoppa i laddaren långt innan jag går och lägger mig och låta telefonen ligga på under natten som jag var tvungen att göra med X:en.
Dag 3: Kom inte inte till ro innan två, hade 25% kvar efter att spelat lite Candy Crush tills ögonen blev lite tunga klockan 02.07. 3h 08min sot. Vakande 09:37, 21% kvar. 4% tapp på den tiden få anses vara okej. In med laddaren och upp till 100 igen.
100% klockan 11.00 Lätt användning under dagen med ett par samtal, ett mail, en tradera budgivning via appen och en swishning. Lite Facebook och andra forum. 81% kvar nu 20.07. Dags att kasta in handduken, 00.54 och 54% kvar. 2h 10min sot..
Dag 4: Vaknade 09:00, 51% kvar. Kan inte klaga! In med laddaren 09:10 och timmen senare fullt.
Ingen avancerad användning, lite över två timmar på skärmen igen och 48% kvar när jag gick och la mig...
Dag5: Men vaf*n? Vaknade till 13%. Det är ett lite väl stort tapp över natten! Enda skillnaden mot tidigare dag är fler appar, PostNord app åkte in igår. Upplevde att mer ram försvann igår så något kanske ligger och äter men inget jätteunderligt i förbrukningsstatistiken. Får bli en omstart och upp till fullt igen.
Mesta dagen utan wifi och kört med Waze i cirka 14mil utan laddare kopplad. Ett antal foton, några samtal och lite vanligt facebookande. 20:34 och 42% kvar, omstart gjorde susen uppenbarligen.
Dag 6: Laddade fullt och startade om telefonen innan jag la mig. Pluggade ur den och kröp ner 00:12, 08:20 när jag vaknade så fanns 97% kvar. Ingen användning att tala om, vanligt pill och 1 timme navigation med Waze. 26% och 2h 22min på skärmen.
Dag 7: Vaknade med 6% kvar, lite inkonsekvent hur mycket den drar under natten. Räknar inte med någon jobbig dag för telefonen idag.
Dag 8: La mig med 70% 23:10 igår och vaknade med 66% idag. 1h 33min på skärmen. Nu skippar jag i att uppdatera inlägg på ett par dagar men generellt så verkar den vara okej om man inte får några wakelock och en omstart någon gång då och då skadar uppenbarligen inte.
-
- Filstorlek:
- 57,6 KB
- Visningar:
- 235
Last edited: 21 juli 2017