Nu har man börjat komma in i mobilen lite mer efter en hel del trixande och testande.
Kör med Nova och dashclock extensions.
Dock får jag ingen symbol på själva app-ikonen om jag t.ex fått ett sms, någon som vet hur jag får till det? Dvs när jag fått exempelvis ett sms så ser jag att det är ett oläst på den låsta skärmen men sen när jag öppnar telefonen är det ingen "oläst symbol" på själva app-ikonen.
Sen gällande dashclock så funkar det väl men inte optimalt. Har jag tex. fått ett sms så vill jag helst kunna se vad de står, iaf en del av sms:et, som det funkar i iOS. Som det är nu ser jag en liten sms symbol och då måste jag ta tag i klockan, dra den nedåt. Det jag ser då " 1 unread conversation" Krångligt och omständigt enligt mig, vill se direkt när jag dubebeltrycker på telefonen vem som smsat/ringt och vad den personen skrivit.
Sedan la jag till facebook extension men där vägrade mina aviseringar försvinna från den låsta skärmen. Trots att jag ikryssat "rensa visade aviseringar" och jag har vart inne i facebook flera gånger och jag har läst allt där. Trycker jag på meddelande från låsskärmen ska man ju tas direkt till meddelandet men kommer bara till startsidan av facebook. Och jag har inte heller några messenger-meddelande.
Sen skulle jag gärna vilja veta vilket datum de är när jag surfar runt i mobilen, att de står t.ex datum i hörnet brevid tiden alternativt att de finns en kalenderapp som visar datum. För som de är nu står de inte dagens datum i min kalenderapp utan jag måste gå in i appen och kolla eller låsa skärmen för o se dagens datum. Och vill inte ha nån widget bara för o se dagens datum. Har även laddat ner google kalender men den visar inte heller datum direkt utan man måste gå in i appen
Sen gällande kontakter och synka de med facebook. Står att det är synkar idag men ändå har jag bara typ ett år gamla bilder på mina kontakter. Synkroniserar jag ändras det inte heller något, förslag?
Last edited: 13 oktober 2014