Snabba frågor, snabba svar.

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by RURAL, Mar 29, 2011.

1. spoty

spoty Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej. Minns att jag läste om en app eller liknande som ändrade pixel density eller något på galaxyn, inte en aning om "pixel density" är orden jag söker eftersom jag inte hittat något efter mitt googlande. Men det gjorde så displayen kändes som den hade högre upplösning eller något.

2. rufy93

rufy93 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    LCDDensity for Root
    Det är den jag brukar använda.

3. spoty

spoty Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack!

Det tycks dock inte fungera, ja tar lite random nummer men ingenting händer. Står Apply restart, jag trycker sen händer inget mer.

Kör ICS CM9

4. rufy93

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Du kan välja olika reboot metoder, för mig fungerar kill och killall direkt, för de andra två måste jag boota om framework själv. (Med hot reboot tex.)

5. polkagris

polkagris Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

irriteras allt mer av att quickpic vid nyuppstart tar längre och längre tid att "ladda/scanna" efter mappar med bilder. Det går blixtsnabbt för den att scanna inbyggda SD-kortet, men tar upp mot 5-10 sekunder för den att scanna externa SD-kortet.

Min slutsats är att mitt microSD är långsamt. Tror det är ett http://www.webhallen.com/hardvara/104042-sandisk_microsdhc_8_gb_sd_adapter, som enligt google har speed class 2. Jag har c:a 200-300 mb bilder på det kortet. Är det rimligt att det ska ta sån tid för scanning vid uppstart av quickpic?

Man kan in appens inställningar välja vilka mappar det ska leta efter bilder i, och om jag gör det funkar det utan fördröjning. Problemet är att vissa av mina kameraappar lagrar tagna bilder i andra mappar på internminnet, och de dyker isf inte upp (om jag inte specificerar de alla i quickpic också, men det är ett jävla meck att göra..)

6. johnjohn55

johnjohn55 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!
    När man har "knapplås" på och man får batterivarning på tex 15% så sätts skärmen igång och det kommer upp en batterianvändningruta. Skärmen slutar inte lysa förren man trycker bort den via antingen "ok" eller "batterianvändning"!! Ska det vara så?
    Hoppas ni förstod, svårt att förklara:P

7. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Hmm, har för mig att jag hade samma problem förut, men nu så fick jag precis 15% och den släcktes efter en cirka 15-20 sekunder (utan att jag rörde mobilen)... ^^

8. jasifil

jasifil Adult Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Någon som vet varför en del appar försvinner från mappar ideligen? Lägger tillbaka dem men de försvinner snart igen. Det börjar bli en aning irriterande. Tex Aftonbladets olika appar försvinner så fort jag uppdaterar någon app i Market. De försvinner alltså även om det inte är de som uppdateras. Kör TW och 2.3.5.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

9. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Staff Member

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ligger dom på minneskortet eller telefonen?

10. jasifil

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Det ser ut som att de ligger på minneskortet. Märkligt, jag har inget minne av att jag lagt dem på minneskortet :) Testar att lägga dem på telefonnummer istället.

11. kribe

kribe Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för tipset. Aftonbladet försvann från Hem varje gång telefonen startade om eller stängdes av. Nu har jag flyttat AB till telefonen och då finns den kvar eftet omstart. -Skönt!

GS2 med 16GB minneskort.

12. jasifil

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Ser att jag råkade skriva telefonnummer istället för telefonminne :) Förbaskade autokorrigering.

13. polkagris

polkagris Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har ni koll på vilken speed class ni har på ert microSD? Enl min fråga ovan, undrar jag om det är pga mitt microSD som det tar lång tid för Quickpic att rendera mappar med foton vid uppstart, nu när jag börjat lagra på mig några hundra mb av foton på det kortet (obs alla mappar med foton på interna minnet renderas direkt).

14. FireFoxUser

FireFoxUser Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

När man går in på program, och har ikonvy, så kommer man till alla sidor/mappar. Då byter inte appar "sida" automatiskt när man avinstallerar en annan app. Går det att fixa? Tycker det är drygt att dra över från andra "sidor" :) Har även för mig att det skedde automatiskt förut, kan jag ha ändrat någon inställning för det eller har det helt enkelt aldrig fungerat?

15. XperiaS

XperiaS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

kan man installera spel & appar på hela det interna minnet?
    thx

16. harull93

harull93 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Finns det någon App som man kan ta kort med volymknapparna alternativt låsknappen? Väldigt frustrerande att behöva klicka på displayen för att ta kort.

17. rufy93

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Det som är det interna telefonminnet (inte interna sd-kortet) kan du utnyttja fullt ut till att installera appar. Dock ska du tänka på att när du närmar dig 200 MB ledigt (15-10%) så kommer du inte kunna ta emot meddelanden och så för telefonen tycker du har för lite minne kvar. Det har mest att göra med att många andra telefoner inte har så stora minnen för appar.

Utnyttjar du även det interna sd-kortet genom att "flytta" appar till sd-kortet kan du även använda dig av den för appar.

18. Ampakin

Ampakin Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Du får ursäkta mig nu men jag förstår inte ett dugg??

19. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tror att han menar såhär:

Säg att han på sida 1 har X antal program... Och på sida 2 har X antal program... Om han avinstallerar 1 program från Sida 1 så borde ett program automatiskt hoppa från sida 2 till sida 1 för att FYLLA UT sida 1, dvs. att det ska ligga "sorterat" och inte så utspritt! ;)

Har dock inte TW Launcher kvar så kan tyvärr inte svara på frågan... Jag älskar Go Launcher och sorterar på bokstavsordning! :)

20. Ampakin

Ampakin Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ahh... drawern.. jag måste nog vara trött, var inne i inställningar/program och flummade runt.. fick inte ihop det.. nej, TW var nog det första som jag kastade ut så jag har inte heller ngn aning där, gillar Adw ex bättre ;)