Snabba frågor, snabba svar.

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by RURAL, Mar 29, 2011.

1. lolisosa

lolisosa Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!
    Jag har en galaxy note, men mycket är likt mellan telefonerna så jag brukar hänga i den här tråden för att få tips, ställer därför min fråga här.
    Jag är helt ny tillandroid, fick min telefon för en månad sedan och laddade ner appen papercamera från getjar. insåg först efter någon vecka att då hade jag inte tillgång till att kunna uppdatera appen från androidmarket. jag ahr sen försökt ta bort papercamera och istället installera den via market (för att ha tillgång till uppdateringarna, tyckte att det är värt priset) men det går inte. försöker jag köpa den får jah upp ett felmeddelande att det går inte för jag har redan appen (trots att den är avinstallerad) och om jag installlerar den igen från getjar och försöker uppdatera den via market går inte det heller eftersom jag inte har köpt den.
    jag har försökt avinstallera på 2 olika sätt och även försökt använda history eraser, men det funkar inte. någon som har tips på vad jag ska göra? (det gäller även spelet sprinkle)

2. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Nu har nu skrivit i minst 3 trådar om samma problem. Håll dig till en tråd.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

3. lolisosa

lolisosa Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

ursäkta, hade problem att hitta i vilken tråd frågan bäst passade in. någon som har ett svar?

4. rufy93

rufy93 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Det du skulle kunna försöka är att gå in på market i datorn, och installera på den vägen. Har märkt att har man en app som behöver uppdateras kan man göra det via datorn.

5. ducken

ducken Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Märkte senare att jag inne i tTorrent Lite appen kunde gå in och köpa Pro-versionen och när jag gjorde det så behövde jag inte betala något utan det var bara att installera.

6. ducken

MINA ENHETER

En annan sak jag tänkte på är att om det finns någon som vet hur man backar upp appar osv via google? Jag har haft lite problem att återställa appar via Titanium Backup då processen fryser vid återställning och det inte går att göra något.

Tidigare vet jag att när jag lagt in en ny rom så åkte apparna tillbaka automatiskt i telefonen när jag i början fick logga in på mitt gmail-konto.

7. Pixeln

Pixeln Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ska köpa en telefon till sambon och det lutar åt en SII.
    Har sökt men hittar inget bra svar, hur är batteritiden? Räcker den en hel dag eller måste man underhållsladda? Jag menar i som stock rom.

8. RoseN-95

RoseN-95 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja,den ska räcka en dag med normalt användande :)

Pixeln likes this.
  9. Alb

Alb Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Har ett litet problem med min SGSII.

Varje gång jag stänger av den, så startar den om, direkt. Samma sak om jag har plockat ut batteriet och sätter i det igen, den startar om. Ofta med en minskning av telefonens batteri. Det kan alltså sjunkit 20-30% ibland.

Problemet är alltså: Den vägrar att vara avstängd. Den var inte så här från start utan det har tillstött efter ett tag. Vet dock inte varför.

Så, är det någon som kan ha en aning om vad det rör sig om och om det går att åtgärda på något lätt sätt?

EDIT: Fick tipset av en annan här på swedroid att gå in på market och avinstallera uppdateringar. Då ploppade till sist Play uppdateringen upp så nu är allt aom det ska!

Last edited: Mar 8, 2012
  10. nybom

nybom Teen Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Exynos

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Exynos
    ROM:
    Stock
    Inställningar -> Privat -> Automatisk återställning
    Jag tror att det är den du menar...

Edit: Sedan måste du självklart bocka i "återställning av applikationer" när du kör igång enheten efter återställning...

11. ducken

MINA ENHETER

Har för mig att jag har gjort detta, men får prova det igen.

12. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Så detta betyder alltså att när jag fått ICS t.ex., eller flashat in något annat, eller återställt... Så kan jag bara använda det där så kommer alla appar tillbaka? ;) Kommer app-datan också tillbaka? Har den ikryssad nu iaf... Men förra gången jag flashade in så satt jag och installerade allting en och en... Google borde annonsera lite bättre hur man gör för att återställa allt efter uppdateringar/återställningar etc! :O

13. Gugge1

Gugge1 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan man kopiera kernel och rom från en Galaxy s2

Hej får inte ordning på min återställning till orginal firmware i min SGS2
    har nu köpt en till frugan och tänkte att man på något sätt skulle kunna kopiera allt och sedan installera det i den gamla nu när megaupload.com inte fungerar längre.:)

14. 2l8

2l8 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har återställt telefonen och nu kommer jag inte ihåg vart jag ändrar så att inte sms konverteras till mms! Jag har en förkärlek till långa sms och jag vill inte att det ska konverteras till mms eftersom jag har 3000 fria SMS men inte fria mms!
    Tacksam för svar! Jag har sökt i forumet men jag hittade inget!

15. pege63

pege63 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan man använda Google maps med enbart GPS funktionen igång eller måste man ha igång datanätverkfunktionen åxå?
    Vad är det den laddar ner mer än vägbeskrivningen, kartorna finns väl redan i mobilen eller?

16. rufy93

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Det beror mycket på vilken app du använder för sms.
    I standard finns inte den möjligheten om den inte är modifierad på något sätt.
    I tex handcent går man in i Settings => Send message options, där bockar du ur "Auto convert to MMS".

17. 2l8

2l8 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för det snabba svaret! Jag kör touchwiz egna och jag är nästan säker på att inställningen fanns förutom men jag hittar ingen nu!

18. rufy93

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Touchwiz sms app har uppdaterats i flera omgångar, vissa versioner har de funktionerna men inte alla. Du kan hitta modifierade versioner på xda som har ökat gränsen till ca 100 sms eller liknande.

19. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Kartorna finns INTE på mobilen i Google Maps, isåfall får du ladda ner någon app! ;) Dock kan du "Förcacha områden" (Beta) men jag vet inte om det gör att du kan slå av Datan helt, men... Pröva gå in på Labs och förcacha lite områden, sen slår du av! Inställningar > Mer > Labs, har jag för mig! Där cachar den 1*1mil stora rutor eller nåt sånt! ;)

20. pege63

pege63 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Undra om man kan "för cacha" en hel rutt när man skall ner i Europa eller är det bättre att använda sig av tex Navigon gps app?

Navigering i mobilen är väl ihop med Google maps enbart eller kan man änvända sig av kartorna i Navigon appen tex?