Snabba frågor, snabba svar.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av RURAL, 29 mar 2011.

1. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Hemknappen + Stänga-av-knappen! Precis som förut! Väldigt många som klagat på att det inte funkar, men ni verkar göra något fel tror jag ^^ (Jag har ej ICS men det ska vara samma)

Nix det är nyaste IOS, din mobil ville ha det istället! :D Tihi! Svar ja...

Lias08 gillar detta.
  2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 303

MINA ENHETER

Haha....:P

Trodde den skulle vara större. Varför......ingen aning ;)

3. Bmsone

Bmsone Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Man får hålla inne lägre bara.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

4. Macki

Macki Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136

MINA ENHETER

Jaha då skulle man ladda ner och installera ICS då.. Försöker först OTA, nedladdningen går bra och den rebootar men en bit in installationen så startar telen upp sig och det står att jag måste köra uppdateringen via Kies. Jag laddar ned det och kör det för första gången och väl där i programmet så står det att min enhet inte stöder uppdatering via Kies!! Jag får spel! Vad ska jag göra? :s

5. haammpe

haammpe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ladda ner dom till din mobil och sedan i din launcher får du leta efter nånstans där du kan välja vilka ikoner du vill ha ! tog ett tag för mig att hitta men fick det att fungera till slut men nu kan jag inte hitta de haha... jag använder Go Launcher EX

6. Jek

Jek Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu efter uppdateringen till 4.0 så skickar min galaxy dubbla sms! Skriver jag "hej" till en kompis så kommer det 2st. använder mig av handcent! Vad ska jag göra åt detta?

7. RoseN-95

RoseN-95 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Läste någonstans i detta forum att det beror på tredjeparts applikationer :)

Testa med stock så ska du se att allt fungerar normalt :D

8. qnorsten

qnorsten Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    241

MINA ENHETER

Tyvärr verkar det enda vara att gå tillkalla till standard meddelande appen så länge.dll alla externa verkar ha det här problemet.fått hoppas att det kommer uppdatering som fixar det från tex handcent snart

9. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    749

MINA ENHETER

Sent from my GT-I9100

10. deks

deks Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

går det på något sätt att ta bort root utan att återställa telefonen?

11. Alb

Alb Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har ett litet problem. Telefonen kan för det första inte vara avstängd, stänger jag av den eller drar ut batteriet och sätter in det igen så bootar mobilen upp igen.

Det andra är att mobilens usb-uttag verkar ha fått spel och kör sitt eget race. Varje gång mobilen har laddat klart och ikonen "Batteriet är fulladdat. Koppla ur laddaren" kommer upp i notifikatiomsfältet. Den här ikonen föravinner inte även om jag kopplar ur den. Ibland efter att jag kopplat ur laddaren så kommer "MTP-intiering" upp och mobilen vibrerar. Sen försvinner det och kommer tillbaka en sekund senare, alltså som om man skulle sitta och dra ut och koppla in usb-kabeln hela tiden till datorn. Efter ICS uppdateringen så har det också kommit upp att "laddningen pausas. För hög spänning" Även fast jag inte har laddaren i och batteriikonen börjar blinka uppe i statusfältet till höger... De här problemen försvinner om jag stänger av mobilen. Fast då har batteriets nivå sjunkit rätt mycket procent istället...

Har hört att usb-uttaget ska vara känsligt.. Ska man in och rota runt där och försöka göra rent? Kan det hjälpa eller är det onödigt att försöka? Något annat som kan hända?

12. jodroid11

jodroid11 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har ett problem har fastnat i s.k. Säkert läge (Safe mode). Hur återgår man till normal läge? Kör orginal före och efter uppdateringen.

13. rufy93

rufy93 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    435
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Du startar bara om mobilen så ska det fungera.

14. jodroid11

jodroid11 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för ditt snabba svar.
    Har provat det....hittade normal läge endast genom att dra ut batteriet. Tyvärr tror jag att det är caset som spökar igen...kör Case Mate Though på det större batteriet och det passar inte till 100% det trycker in sidoknapparna därav Safe mode läget.

15. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    Allt de du beskriver är klassiska symptom som en skitig eller fuktskadad USB-kontakt kan ge. Jag rekommenderar dig att göra rent uttaget noga med en mjuk tandborste. Funkar inte de så blir de nog ett besök till verkstan tyvärr. Eller om du vill försöka byta USB-porten själv. Finns att köpa på ebay för ett par tior, dock bör du inte göra detta själv om du fortfarande har garanti eller inte är bekväm med elektronik av känslig natur som mobiler :)

16. Alb

Alb Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har hört något om att man ska vara försiktig när man gör rent.. Är det bäst om man plockar ut batteri och sim-kort innan man rör runt? Hur känslig är egentligen USB-kontakten?

17. CrackedOpenSun

CrackedOpenSun Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som vet om det går att ta bort texten på låsskärmen? Galet irriterande.

18. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Försiktig ska du alltid vara. Kontakten är inte tunn som ett hårstrå - så den lär inte gå sönder av att du petar på den. Tänk efter hur den ser ut, och försök tänka ut själv hur mycket kraft du måste köra för att rubba något och förstöra kontakter gjorda av koppar!

Batteriet bör man alltid ta ut, ja, för att undvika kortslutning. Sim-kort - varför??

19. Alb

Alb Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jo, det är väl en självklarhet att vara försiktig! Läste någon annanstans där någon sa att man borde ta ur det för att slippa kortslutning eller vad det var.. Är inte så begeistrad inom el osv så har egentligen ingen aning om det kan bli fel.. :)

20. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Behöver du verkligen fråga detta? De är väl självklart att om din usb-kontakt ser ut som fan så kan de teoretiskt ligga skräp där som har potentialen att den skulle kunna kortsluta din usb-port och de lär ju inte va speciellt BRA för telefonen.

Är det dock bara lite damm så behöver du inte lossa på batteriet. Fast varför inte typ egentligen.. Är ju inte så att batteriet är direkt omständligt att lossa. Tar längre tid för mig att svara på din fråga än att bara lossa batteriet och börja borsta försiktigt med tandborsten. :teeth:

Lias08 gillar detta.