Snabba frågor, snabba svar.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av RURAL, 29 mar 2011.

1. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Skärmen brukar väl hålla en trekvart eller så, så jag försöker att inte ha den på alltför ofta på dagarna... Det är ganska så omöjligt att säga huruvida det är en dålig investering eller ej - du har ju inte ens nämnt priset... Men satsa på det eller inte - du som bestämmer. Telefonen är ju inte mer än ett år gammal eller något max, och telefoner ska nog hålla längre än så...Jag menar, vissa håller ju fast vid sin iPhone 3GS...

2. bjornhallberg

bjornhallberg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Jo visst. Jag har ju en telefon från 2003. Och CRT-skärmar. Etc etc. Men skillnaden är ju att amoled är rätt nybakt i jämförelse. Och att det HAR varit en del klagomål rent allmänt, mest inbränningar. Samt att vissa påstår att ljusstyrkan minskar märkbart över tiden.

Jag fick bara en sån där isande känsla längs ryggraden att köper man telefon idag så kan den vara kass redan om nåt år eller två om man har otur. Lagom till det inte finns några reservdelsskärmar typ.

Jag vet inte, jag kanske bara är nojjig.

3. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Om inte personen innan har haft skärmen på dygnet runt i ett år med full skärmstyrka på samma bild så tror jag att det är lugnt...

Problemet med inbränningar och sånt är inte alltför väl spritt, så det är nog lugnt! ;) Så hittar du en telefon på blocket för några tusenlappar billigare så är det väl kanske värt det - om du nu inte är miljonär! ;) Jag skulle absolut inte köpt en begagnad SGS2a om det inte vore mer än... 1300kr billigare, då skulle jag kunna tänka lite på det iaf! ;)

4. Equality

Equality Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu har min mobil tokat till sig som fan.

Laddade ner Pocket Casts, försökte dra ner en Podcast och det fungerade inte "Failed to download" stor det. Men nu har nedladdningen fastnat och står bara och tuggar, drar jag ner notifikationsfältet så står det där "pågående" och så min podcast som bara står och tuggar utan att något händer.

Försökt starta om mobilen flera ggr och även avinstallerat appen för att försöka avbryta nedladdningen. Men inget har hjälpt, dessutom går det inte att ladda ner appen igen för då står det "fel på paketfil".

Hur får jag bort det?

5. Equality

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vilken app jag än försöker ladda ner/uppdatera står det nu "fel på paketfil". och den här förbannade nedladdningen ligger kvar!

6. Andreas266

Andreas266 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S25 Ultra
    Fick min S2a för några dagar sen och har dragit ner Launcher Pro. Kan jag byta ikon på en mapp? Jag vill väldigt gärna ha en mapp på min homescreen men mappikonen är skitful.

7. Equality

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Va i helvete. Nu märker jag att den dessutom LADDAR NER den här förbannade podcasten, min dataanvändning går upp och den försvinner inte från pågående nedladdningar. Vafan ÄR det här?

8. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Lite mer info vore ju trevligt... har du gjort någonting för att avlösa problemet? Har du ens stäng av telefonen, tagit ur batteriet, väntat en stund och sedan starta om den? Vi är inte magiker, vi kan inte trolla, ge oss någonting att utgå ifrån.

Ladda ner Go Launcher istället? Den uppdateras och är bättre än Launcher Pro enligt mitt tycke! Vet inte och minns inte hur det är på Launcher Pro men på Go Launcher kan du göra en mapp och ändra ikon bäst du vill!

9. Andreas266

Andreas266 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S25 Ultra
    Allright. Tack för det :)

10. rafflan

rafflan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Tänkte ladda ner en ny browser för att testa hur det är osv.

Och tänkte köra Chrome Beta. Men skulle några ge tips på vilka browsers som är bra, kanske beskriva varför dem är bra?

Tack!

11. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 445
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Chrome Beta, snabb, smart och snygg tycker jag. Jag gillar också möjligheten med direktsynkningen med Chrome på datorn :)

Sent from my HTC One X using Tapatalk

12. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Chrome Beta kanske blir bra snart, men än så länge gillar jag det inte alls tyvärr... Känns rörigt och allmänt Icke-bra... Tips på annan browser är ICS Browser+

13. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 302

MINA ENHETER

Håller med, är inte heller såld på Chrome. Tycker den är bra men långt ifrån grymt bra. I min SGS2 är den inte mjuk och följsam i scrollningen,känns allmänt seg.

Det jag gillar och anledningen till att jag har den kvar är synkningen av bokmärken från datorn

Just nu kör jag Opera mini next. Den har en fantastiskt flyt

14. blysprutan

blysprutan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hur får man in fler appikoner och Widgets på samma skärm? Som det är nu så tar ju mellanrummet mellan appar och Widgets minst 50% av skärmytan

Sent from my HTC One X using Tapatalk

15. rafflan

rafflan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag har varit lite efter angående Android ett tag, men varför byttes Market ut mot Google Play? Någon som skulle kunna berätta varför det blev så? Och vad är skillanden typ?

16. Devablo

Devablo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Inte helt säker, men dom ville väl förnya/fräscha till det lite antar jag.

17. Greta723

Greta723 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har försökt leta men inte hittat något bra svar - vad händer om man gör en fabriksåterställning? VAD är det som försvinner som måste läggas in igen? Jag har uppdaterat till 4.0 och batteriet håller ingenting, därför undrar jag om jag ska göra en återställning. Vad händer med spel, sparade motspelare, mailinställningar osv???

18. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Du får installera t.ex. Go Launcher (finns säkert på andra Launchers) istället för TW Launcher, där kan du ställa in hur ditt "rutnät" ska se ut, dvs. hur många grejer du får plats per rad och kolumn!

19. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Den blir som om den just kommit från fabriken

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

20. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Tål att nämnas är att du inte brukar få din musik, bilder etc. från fabriken utan de brukar man själv få lägga till! ;) En fabriksåterställning tar bara bort Appar, Appdata, Inställningar etc etc.

Den tar alltså EJ bort: Musik, Bilder, Filmer m.m. OM du inte väljer att "Rensa USB-lagring" eller vad det nu heter! :P