Snabba frågor, snabba svar.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av RURAL, 29 mars 2011.

1. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Jag tror nog att du får ta och förklara lite vad du menade där.... Menar du att du vill spara ner alla bilder du har på din SGS2 och föra över till datorn/annan mobil?

Isåfall är svaret JA...

Antingen via KIES/KIES AIR eller program så som Wondershare MobileGO eller Myphoneexplorer eller på det enkla sättet att du kopplar in din mobil i datorn och klickar dig runt in till "Media/DCIM" eller vad det nu heter och kopierar över dina bilder.

2. Hotlips

Hotlips Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Skärmen är den stora batteriboven och ju ljusare (i färgen) materialet du tittar på är desto mer batteri drar den. Webbsidor har ju som bekant (av oklar anledning) oftast ljus bakgrund. Videomaterial däremot innehåller ofta betydligt fler mörka scener/detaljer som inte anstränger skärmen lika mycket.

Om du är modig så kan du även prova root-kerneln SiyaKernel som erbjuder förginvertering (svart blir vitt, osv.) när man trycker fyra ggr på hem-knappen, den funktionen använder jag hela tiden och det funkar mycket bra.

3. Hotlips

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

4. Hotlips

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Bootloadern är upplåst på S2an så det du kan installera vad du vill.
    Eftersom du måste köra "su -> sh ubuntu.sh" kommandot i terminal emulatorn så måste du ju ha SU. Kan du komma runt det (kanske något trick i ADB) så borde ju inte telefonen behöva vara rootad.

Inte för att vara nedlåtande, men eftersom du har funderingar redan kring hur du ska roota din telefon utan tillgång till Odin (det finns många alternativ) så kanske du borde vänta med att försöka trycka in Ubuntu. Det är ju ändå mer ett "proof of concept" än en användbar linux-dist.

5. harull93

harull93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Jaha, ja jag har länge letat efter en sådan funktion, men finns det inget sätt att fixa det på speedmod kernel? Eller kanske finns det en app?

6. Hotlips

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Humm jag har för mig att de senaste CM9 också har det... Tror Siya snodde den därifrån. Testa :D

7. inact_044

inact_044 Teen Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Hej,

Jag undrar lite om ny installerade appar/spel, på min mobil så skapas det en ikon på "skrivbordet" och har jag flera launchers installerade så kommer det en på varje launcher vilket är irriterande. går detta att ta bort?

Uppgiftshanteraren på s2 tar bort allt från 20-28 appar varje gång jag tar bort lite appar som ligger o kör i bakrunden medans min gamla s1 inte alls tog bort så många. hur har ni det? är detta "normalt"

/G

8. Pzycic

Pzycic Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    368
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Gå in i inställningar i google play och kryssa ur att widgetar skall läggas till automatiskt.

matti72 och inact_044 gillar detta.
  9. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Antagligen stänger du ner appar genom att trycka på Hemknappen! ;) Finns ingen anledning alls att använda taskkillers eller döda applikationer själv, för det fixar Android automatiskt när den behöver det! ;) Om något dock skulle börja dra 100% prestanda så kan du stänga ner det programmet, men oftast ligger de bara och vilar! Stänger du ner applikationerna så måste mobilen "Kallstarta" dem hela tiden nästa gång du ska in på den - och en kallstartad bil är ingen glad bil! ;)

inact_044 gillar detta.
  10. Blondy

Blondy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Flip 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Flip 4
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei P30 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Lenovo Tab 4 10 Plus
    ROM:
    Stock
    Hej!
    Är det någon mer än jag som vädret på låsskärmen inte uppdateras?
    Jag har märkt att det stått -3 grader, och det börjar vara ett tag sedan det var -3 grader nu...
    Jag har den vanliga låsskärmen och vad jag vet inget extra installerat som borde störa. Sitter på ICS och ingen rom. Någon som vet vad som föregår på min mobil?
    Har beautiful weather på hemskärmen men där uppdaterar den som vanligt och inga konstigheter, men som sagt, det är bara vädret på hemskärmen som låst sig, inte datum eller tid.

11. inact_044

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Är det väderappen som samsung har eller som du installerat som den styrs av..
    Den kanske visar samsungs/googles egna väderapp och har du stängt av uppdateringarna på den så kanske du har svaret där.

Har aldrig haft en väderapp på låsskärmen så vet inte men de var vad jag kom på nu.

Hoppas du hittar en lösning.

/G

12. Blondy

Blondy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Flip 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Flip 4
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei P30 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Lenovo Tab 4 10 Plus
    ROM:
    Stock
    Det var ett sjukt bra förslag! Jag upptäckte att det var en app som heter Accuweather som hade vädret i låsskärmen, så när jag uppdaterade den så vart det rätt väder, då är frågan hur jag fick dit den och hur jag får in någon väderapp som jag använder :P Tack för tipset iaf! :)

13. brobjo

brobjo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Du hittar den under inställningar -> visa.

Där kan du kryssa-i om du vill visa väder vid låsskärm och ställa in uppdateringsintervall mm.

Hotlips och Blondy gillar detta.
  14. MF001

MF001 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för infon då är jag lite klokare :) Har läst på lite, det verkar inte jättesmidigt att roota luren, synd det inte finns någon app som gör jobbet åt en....

15. rufy93

rufy93 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    435
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Vet inte om denna fortfarande är aktiv, kanske inte ens fungerar för S2, men värt ett försök kanske ändå.

z4root
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=833953

16. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

1. Bli medlem på XDA-Developers ;)
    2. Logga in.
    3. Gå in på den här tråden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399
    4. Gå in på Inställningar > Om telefonen och kolla upp din grundversion! 2.6.35.7-I9100XXKG1-CL349526 Den fetmarkerade i detta fall ska du kolla upp vad den heter på din mobil! ;)
    5. Gå in på XDA-tråden jag länkade igen och kör "Ctrl-F" och sök efter din version (I detta fall KG1, din heter något annat)... När du hittar den (du väljer såklart den senaste om det finns fler) så laddar du ner den! ;)
    6. Du följer helt enkelt det som står i "Instructions Odin (Long)

Instructions - ODIN (long)
    - Follow these instructions to the letter. Do not touch any buttons or checkboxes that are not listed below to touch!
    - Unzip the attached CF-Root-xxx-vX.X.zip (Använd Winrar eller liknande så kommer du få en fil som slutar på .tar)
    - (USB) Disconnect your phone from your computer
    - Start ODIN (Det finns ett program som heter Odin 1.85 i tråden du kan ladda ner, längst ner i första inlägget)
    - Click the PDA button, and select CF-Root-xxx-vX.X.tar (rör inget annat)
    - Put your phone in download mode (Stäng av den - håll in volym ner - Hemknappen och powerknappen samtidigt, välj continue i menyn)
    - (USB) Connect the phone to your computer (du hör lite ljud och ser på Odin att det står COM:7 eller nåt sånt)
    - Make sure repartition is NOT checked (Mm, ge fan i den knappen ;))
    - Click the START button
    - Wait for the phone to reboot
    - Done (if it took you more than 30 seconds, you need practise!)

Klart!

MF001 gillar detta.
  17. Zorbek

Zorbek Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dela på galaxy tab

Hej,

Jag har nyss köpt en ny Galaxy Tab 2 till jobbet. Den laddar... :neutral:
    Jag känner redan att den kommer att kännas helt oumbärligt fastvuxen i handen efter ett par veckor. Problemet är att plattan är gemensam och jag kommer att behöva skicka iväg den några veckor då o då.
    Det jag undrar är om det ska gå att bara switcha användare.
    Alltså kommer det att funka att typ synka/backup:a och tömma helt och sen återställa till 100% när plattan åter är i min ägo.

18. rufy93

rufy93 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    435
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Det du kan prova är SwitchMe, den skapar då två helt olika profiler (som att köra en reset och börja använda om igen)
    Den fungerade bra för mig när jag testade, men jag har inte använt den i daglig användning.

19. inact_044

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Har försökt leta ett tag nu men hittar inte hur man tar bort kamera ljudet utan att stänga av hela telefon ljudet.

går det?

/G

20. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER