Fråga: Snabba frågor, snabba svar.

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av FearKill, 5 maj 2012.

1. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Sätt inställningen färg på standard och styr ljusstyrkan med kontrollen i notifikationsfältet. Det funkade för mig.

Sent från mein I9300 via Tapatalk 2. Kyllä!

webstudiolund gillar detta.
  2. Fedex91

Fedex91 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är ny på swedroid men jag är även mycket ny på att pilla på telefonen!

Finns det ingen sådan riktig DUMMY för noobies för hur man börjar smått lära sig om ROM osv så man eventuellt kan få ut lite mer av telefonen?

Mvh :)

3. tcntad

tcntad Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Nån riktig dummy lär inte finnas utan man får googla sig till det mesta:)
    Kolla in xda-developers, de har otroligt mycket.

4. cassel87

cassel87 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Någon som vet om man kan låsa power-knappen på något vis? Vill inte att den ska vara aktiverad när skärmlåset är på.

5. robbanos

robbanos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

"The complete guide to Google android" är vad du söker. Boken har ett år på nacken men så mkt har inte Android ändrats

6. Fedex91

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns det något sätt att komma åt sin countermail genom en telefons webbläsare? Den säger att Java saknas men det är inget jag hittar när jag googlar!

7. ossi303

ossi303 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

är det bara ja som får när ja går in på telefonen och söker efter nya inställningar medelandet åtkomst till programcaruoodateringstjänsten get till användare den ordning de begär det. försök senare
    sen när ja testa koppla in den till kies så kommer det att det finns en uppdatering den laddar ner och allt men när den skall installera filerna så säger den att den tappar kontakten med telefonen kör med sladd

8. cogli0ne

cogli0ne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    129

MINA ENHETER

I stock recovery finns dessa två alternativ:
    Apply update from cache
    Apply update from external storage

Vad är dessa alternativ till för, och vilken typ av updatefiler kan stock recoveryn hantera?

9. webstudiolund

webstudiolund Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den tappar kontakten när uppdateringen installerats och telefonen startas om!

10. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3.144

MINA ENHETER

Apply update från cache låter som att den kan installera en officiell OTA-fil som alltid laddas ner till cache-mappen. External storage är ju sd-kortet.

11. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Folk startar nya trådar pga att de antingen är för lata för att söka efter frågan, inte förstår hur man söker eller betraktar oss som betald support som skall serva dem med svar. Det händer på alla forum så det är bara att gilla läget.

Upplägget med den här tråden är å andra sidan rätt korkad (precis som t.ex. tillbehörstråden). Istället för att ha en tråd med rubrik och passande nyckelord om varje problem så får vi nu en jättetråd med massor av frågor och svar huller om buller. Just nu är den här tråden 49 sidor vilket är rätt saftigt att läsa igenom i jakt på svar på sitt svar.

Om det sedan kommer mer än ett svar eller ett tillägg så blir det utspritt och svåröverskådligt. Jag har postat ett par gånger om det 4300mAh-batteri med tillhörande skal jag köpt till min SIII i tillbehörstråden som i skrivande stund är 50 sidor lång och mina inlägg har hamnat på sidorna 27, 38, 39 och 45. Om jag skulle skriva mer om batteriet så hamnar det på tidigast sidan 50 - På vilket sätt är det så mycket mer överskådligt att du tar dig tid att klaga på att inte andra gör mer så?

zailor och DavidE gillar detta.
  12. cogli0ne

cogli0ne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    129

MINA ENHETER

Att external är sd-kortet kopplade jag, tryckte på alternativet o browsade kortet.

Däremot förstår jag inte vilken typ av filer det är tänkt att den ska hantera, inte läst något online om uppdateringar i stock recovery.

13. ossi303

ossi303 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

när jag skall använda min s3 som hotspot fungerar det inte :S datorn hittar telefonen men den får inget internet när man kopplar upp sig på den. har inte ändrat inställningarna från början måste man göra det?

14. iNDePeNDeNt

iNDePeNDeNt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Tiny Turtle, om jag vill läsa om batterier så söker jag väl efter det. Då spelar det ingen roll vilken sida det finns på.? Men aja, det funkar väl som det är.. Men folk kunde väl iaf få en tillsägelse om dom har ett felaktigt tråd namn? Tex "???", säger inte mycket. Eller alla dessa, "har köpt en telefon och har frågor", nähä skojar du? ;-) Har haft många frågor själv men har lyckats ställa alla utan att skapa en enda ny tråd och då har jag ändå vart aktiv i några år. Menar bara att det finns alltid en befintlig, om man bryr sig om att leta.. Ska sluta bry mig, gör ingen skillnad ändå, så nu släpper jag det.

Om du sedan tycker uppläggen suger så är det ju fritt fram att försöka hitta på något bättre..
    Peace

Last edited: 7 augusti 2012
    Tråget gillar detta.
  15. robbanos

robbanos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Angående Facebook.. Hur går man tillväga om man vill ladda upp en bild i en viss mapp på Facebook. I sense funkar det väldigt bra då man alltid får välja vilken mapp som bilden ska hamna i

16. brynolf11

brynolf11 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    ZTE Axon 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    ZTE Axon 7
    Info:
    Nova launcher
    Jag begriper inte hur man ändrar namn och lösenord vid tethering. Mobilen dyker upp som ett trådlöst nätverk, men lösenordet verkar jag varken kunna se eller kunna ändra. Samma sak med nätverks-namnet. Hilfe?

Edit: Äsch, jag kom på det. Missade att man kunde trycka på texten "portabel wifi-hotspot" och komma in till inställningarna.

Last edited: 7 augusti 2012
  17. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Prova att söka efter mitt 4300mAh-batteri. Eftersom det inte finns en tråd om det så har du ingen nytta av de rätt smidiga sökord som man kan förse en ny tråd med. Sedan får du ingen översikt om vad som sagts om batteriet eftersom mina inlägg och svar på dem är utspridda över tjugo sidor med diskussioner om Rock Quicksand-skal. Jag stör mig inte så mycket på det, men att reta sig på upplägget med en tråd per ämne så mycket att man vill att en moderator skall styra upp dem är rätt knasigt. Att folk sedan döper sina trådar som kyss mig i arslet är en annan sak, men om du läser ???-tråden så ser du i alla fall att minst tre fyra personer tog sig tid att klaga på det i tråden. :)

18. Fedex91

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur ställer man in så telefonen säger kontaktens namn när det ringer?

19. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Är inte riktigt säkert, men tror att det är när man aktiverar billäge. Den pratar lite mer än så å andra sidan.

20. iNDePeNDeNt

iNDePeNDeNt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Tiny Turtle, det jag stör mig på är inte en fråga per ämne, utan mer vad ämnet handlar om. Speciellt när det redan finns typ 40 svar på hur man löser problemet. Det tyder ju på att man inte lagt ner tid på att söka efter ett svar heller, som reglerna för detta forum säger att man ska göra. Sen är det ju bra att fler än jag reagerar.
    Om du hade så mycket att skriva om ditt batteri, varför startade du då inte en egen tråd för? ;-) Lätt att va efterklok.. ;-)