Fråga: Snabba frågor, snabba svar

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av evilpenis, 27 sept 2012.

  1. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 597
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    FlipCover är värdelöst, det är brutalt obekvämt att hålla i när det är öppet, skyddar inte telefonen alls om man tappar den, det blir skitigt invändigt vid lädrets insida.
    Dessutom håller dom inte, kanterna släpper. Det ända det skyddar mot är tex nyckelskrap på skärmen när man tex har den i fickan, men liksom vem fan har mobilen i samma ficka/väska som man har metallföremål?? Dessutom är skärmarna inte direkt lättrepade.

    Nä kör att klassiskt skal så skyddar du telefonen utan att den blir obekväm att använda .
     
  2. Miiliio

    Miiliio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    1 946
    Mottagna gillanden:
    1 277
    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    Tab 8 Ultra
    Platta 2:
    Ipad Gen 9
    Haha hem o power knappen samtidigt eller dra sidan på handen över skärmen.. Men du måste ha det aktiverat annars fungerar det inte.
     
  3. Miiliio

    Miiliio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    1 946
    Mottagna gillanden:
    1 277
    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    Tab 8 Ultra
    Platta 2:
    Ipad Gen 9
    Håller med dig helt.. Iaf Samsungs original flipcover.. Jag är jävligt nöjd med min plånboks cover från spigen.. Älskar äkta skinn och att den skyddar mobilen sjukt mycket.

    [​IMG]
     
    fluppen gillar detta.
  4. nictc

    nictc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    1 483
    Mottagna gillanden:
    269
    Telefon:
    iPhone 8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8+
    Går det att fixa emulatorer (SNES, gameboy etc) och sånt till Note 2?
     
  5. 0x80

    0x80 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Japp, det fungerar utmärkt att köra emulatorer från Google Play! Kör med John NES och det fungerar hur bra som helst!
     
  6. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 674
    Mottagna gillanden:
    973
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Hej

    Finns det någon skillnad på roms man ska flasha om man har en note 2 med lte och romar som stödjer endast note 2 utan lte? Om man nu inte har användning för 4g dvs...
     
    Last edited: 20 jun 2013
  7. borehead

    borehead Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2012
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag söker efter ett case med bältesclip att ha nu på sommaren när Noten inte får plats i shortsen. Någon som har ett bra tips?

    Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
     
  8. qsecofr

    qsecofr Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    3 571
    Mottagna gillanden:
    693
    Telefon:
    S24 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    De skall tydligen inte funka alls på en lte. Det finns två avdelningar på xda, en för lte och en utan. Tyvärr finns det mycket mindre roms för lte.
     
    ASR gillar detta.
  9. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 674
    Mottagna gillanden:
    973
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    jaha så romar för vanliga note utan lte funkar inte på note 2 med lte? Då kan jag glömma att köpa den telefonen om fallet är så, jag har kikat på xda och det är verkligen tunt på romar och annat där. Synd för det är bara lte mobilen som säljs nu och jag har ingen använding för lte då mitt abb inte stödjer 4g
     
  10. Sputnik

    Sputnik Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2013
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag använder Pocket. Funkar med de flesta webbläsare. Bara att klicka på knappen för tillägget så dyker länken upp i appen på telefonen. Vill man sen inte läsa sidan direkt i appen är det bara att trycka på länken och hålla inne, och sen välja att dela till den browser man vill öppna den i.

    Tack ni andra för tipset om Chrome to Phone förresten, jag använder alltid Chrome på datorn så den var ju sjukt smidig :)
     
  11. Zisid

    Zisid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2012
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Det finns inget sätt att konvertera romar utan en massa problem? Såg att det fanns en tråd om hur man gör det för AOSP, men inte för Samsungs.
     
  12. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Om du menar "porta" så är det lite krångligt ja :D

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta
     
  13. jdychawy

    jdychawy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, har en lite how-to fråga. Har gått över från iOS till android för någon månad sedan så jag lär mig sakta men säkert. Har en Note II via jobbet som jag tycker om mer och mer, men vissa saker lyckas jag inte klura ut riktigt. Brukar lyssna på Spotify på väg till jobbet och när man kopplar in hörlurar så kommer en anpassad sida upp (någon form utav hörlurssida med direktaccess till bl.a. spelaren), jag sätter på spotify och låser luren. När jag nu vill byta låt så kan jag göra detta direkt från skärmen utan att behöva låsa upp telefonen. Ibland så fungerar inte detta (dvs att byta låt funktionen finns inte som möjlighet ens på "låsa upp mobilen sidan"). Jag har märkt att spotify appen på hörlurssidan har bytts ut (mot polaris office i detta fall). Har det med detta att göra? För det känns som mobilen byter lite appar hur som på den sidan utan min kontroll.

    Hoppas ni förstår vad jag menar utan att använda fackspråk :) Hur får jag tillbaka byta låt funktionen på låsa upp sidan?
     
  14. sentow

    sentow Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Inställningar/programhanteraren/standard program. Kolla där.

    Note II, Bajen, Sonen. Värmer mitt hjärta.
     
  15. jdychawy

    jdychawy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    I programhanteraren har jag bara lista på program som har hämtats, körs och sedan "alla". Går in på Spotify men där finns ingen inställning man kan göra (logisk iaf...)
     
  16. borehead

    borehead Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2012
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag har aldrig haft "byta-låt-funktion" på låsskärmen. Med den nya versionen av Spotify finns det nu i statusfältet. De appar som dyker upp när du sätter i lurarna är de du använder oftast med lurar i.

    Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
     
  17. jdychawy

    jdychawy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har sett nu att det heter "relaterad sida"...det som poppar upp när man kopplar in hörlurar eller drar ut s-pen m.m. Jag tror (med betoning på tror) att iom spotify har försvunnit från den relatera sidan så försvann även möjligheterna till snabbaccess av att byta låt redan vid låsa upp skärmen läget. Jag måste ha skärmlås iom det är arbetstele, men det är sjukt störigt att först låsa upp för att sedan gå in i status/snabbåterkostläge för att byta. Speciellt när det har gått att byta låt innan utan att låsa upp mobilen.

    Har prövat byta appar i relatera sidan., men lyckas inte "Det går inte att redigera rekommenderade program". Någon som vet hur man by-pass? Eller varför den bytta appar till och börja med
     
  18. peterhjalmarsson

    peterhjalmarsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Man kan även släpa ut egna program på hörlursfliken, det är bara de nedersta som är automatiska.

    Skickat från min SGP321 via Tapatalk 2
     
  19. jdychawy

    jdychawy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    YES!!! nu gick det. Hade först samsungs egna musik och videospelare som tog upp all plats på skärmen men eftar att jag tog bort dem och lade till spotify-appen så fungerade det precis som jag vill. Då var det pga att appen inte var kvar på relatera sidan som byta-låt alternativet försvann från låsskärmen. Men hur kommer det sig att telefonen har bytt appar självmant på relatera sidan?
     
  20. ravenshield

    ravenshield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    221
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Vet nån vad det är för app jag har längst upp? Nån sorts drawer. Kan dock inte få bort den? Sjukt störande... Hur får jag bort den?

    Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 29 jun 2013