Diskussion: Snabba frågor, snabba svar.

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av Galax, 29 okt 2012.

1. zaragon

zaragon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Nä, precis. Medan jag, å andra sidan på både min HTC Hero och HTC Sensation efter ett drygt år hade batterier som fullkomligt kollapsade. På Heron svällde batteriet upp och på Sensationen blev det så dåligt att batteriet tog slut på två timmar (med skärmen igång ca två minuter). Så där har det plötsligt blivit nödvändigt att byta batterier.

Dock vågade jag ändå skaffa en Nexus 4. Jag vet inte om jag funderat så mycket på batteriet, men om det visar sig bli ett vanligt problem, hoppas jag också att Google/LG kommer ta fram en smidig lösning.

2. jabbeboy

jabbeboy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Nu vet jag inte om man ska lita på LG till 100%, men enligt dem så skall deras batterier inte bli sämre förens dem har passerat ungefär 800 laddningscyklar.
    Och laddar du varje dag i ett år så kan du ju räkna ut själv vad det blir. Alltså hinner inte batteriet bli sämre förens du kanske hinner byta nästa gång igen.

3. Nappandroid

Nappandroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Okej var nära att lägga en beställning nu precis men comviq ska givetvis krångla...Klicka i att behålla mitt gamla nummer, får en kod via sms, fyller i den men sedan står det att mitt nummer inte kan flyttas. Flyttas ska det ju inte göra eftersom jag har comviq sedan innan men tydligen kan man inte beställa därifrån om man är kund redan. Helt tokigt i så fall och jag har inget microsim. Någon som vet hur det funkar?

4. imaster

imaster Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ganska enormt mycket lättare än att byta en display. Två skruvar i botten av telefonen och två som håller fast batteriet. Baserat på iFixits teardown skulle jag säga att det tar en ovan person max en kvart att byta batteriet själv med rätt verktyg. Och troligen är det lika enkelt att inte förstöra saker i den som i de flesta andra telefoner. Eller är det normalt beteende hos folk att börja skruva loss högtalare och moderkort när man byter batteri bara för att man måste använda en skruvmejsel för att få loss baksidan?

5. bombay

bombay Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Om du nu ska köra på kontantkort och betala hela direkt kan du ju bara välja "Nytt" och sen slänga det nya kortet du får.

6. imaster

imaster Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ring till Comviq, det är enklast. Hos Tre funkar det inte att beställa via nätet om man inte ska teckna nytt abonnemang så troligen är det samma där. MicroSIM klipper du lätt till av ditt gamla om du skulle vara otålig och inte orkar vänta.

7. Nappandroid

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Jo jag vet men har inget microsim och det känns lurigt att klippa själv :/

8. zaragon

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Jag köpte en microsimstämplare på Kjell o co för en hundring. Sjukt bra grej, lätt värd investeringen och den går ju lätt att låna ut till polare som behöver, senare.

Sen ska det inte vara så svårt att klippa själv, om man har långt till Kjell. Google lite på typ "cut micro sim" så finns det massor med bra guider.

9. zaragon

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Du har säkert rätt. Själv köpte jag min Nexus 4 för att jag knäckt glaset på min gamla Sensation och jag bestämde att det var för riskabelt att byta själv och det kostade nästan lika mycket att lämna in och få fixat som att köpa en ny N4 via en polare i USA. Nu extraknäcker jag som cykelmekare medan jag pluggar till civilingenjör i Elektroteknik, så att skruva upp och fippla med elektronik borde kanske vara min grej, men jag tyckte ändå att det kändes som en dum risk att byta glas själv. Och roligare med en ny telefon.

Bra att det verkar vara så enkelt att byta batteri, då. :)

10. Urindanger

Urindanger Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag ska ner till berlin i helg och hade tänkt köpa en nexus 4 16 gb. Vilket pris ligger den på och vilka bitiker tror ni att man ska gå in i för att hitta mobilen? :)

11. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Den säljs ju genom google play där nere så jag tror inte att så många vanliga butiker tar in den. Det är ju dessutom bara genom play som den är billig.

Amazon.de säljer den tydligen, men betydligt dyrare än i Sverige:
    http://www.amazon.de/dp/B00AIQ6HA8/?tag=swedroid03-21

12. Gambit

Gambit Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Snabb fråga. Jag använder Go SMS Pro och min ledlampa reagerar inte på nya sms. Ibland startas standardappen upp också. Någon som har några idéer på hur man kan lösa det? Har light flow installerat om det spelar någon roll.

Funderade på om man ska inaktivera standardappen för sms? Kanske den som spökar?

13. jkristiansen

jkristiansen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Har länge funderat på skärmstorleken på nexus4. Jämförde min sgs2 lte 4,5" mot en nexus 4 dummy med sina 4.8" i butik. Räknar man bort softkeys så hade jag större skärm. Försvinner softkeys och blir de 4,8" när man surfar tex aftonbladet eller kollar nån film osv?

14. Expertive

Expertive Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har ställt in att allmänna aviseringar ska vara tysta och sms ska låta och vibrera. När jag är i ljudlöst läge så att vibration är på, då vibrerar telefonen vid alla aviseringar.

Det jag vill är alltså att allmänna aviseringar inte ska vibrera i ljudlöst läge, utan bara sms. Hittar ingen inställningar för detta, någon som kan guida mig? :)

15. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Försvinner inte när man surfar men när man ser på film så försvinner de.

jkristiansen gillar detta.
  16. broder

broder Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Det försvinner för surf och överallt annars med pie ui i paranoid Android ;-)

[​IMG][​IMG]

Skickat från min Nexus⁴

jkristiansen gillar detta.
  17. Nappandroid

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Har ni också lagt märke till att telefonen är lite smalare upptill och bredare nertill? Håller man den i liggande läge ser det nästan ut som att den är lite sned. Ingen stor grej, men man märker det ju :)

18. JoeH

JoeH Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

någon som har märkt att laddaren låter lite efter laddning?
    Min skallrar lite efter man tagit ur sladden..
    är det nåt fabrikationsfel eller?

19. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Finns trådar om det på internetz, ganska vanligt tydligen. Ska inte vara nått farligt eller fel på något sätt.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

20. LÖVTRÄ

LÖVTRÄ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 3 XL