Jag har förkärlek till stora telefoner. Nu har jag inte skal men det känns inte någon skillnad jmf s20 ultra
Känns ändå bra .. du har använt cirka 15-16% med cirka 1 timmes Skärmtid .. detta betyder du kanske kan få runt 6-7 timmar skärmtid för din telefon, jag tror det är högre än S21 Ultra (Exynos). Förresten, vilken version har du? är det med 128GB / 8GB RAM? eller 256-512 med 12GB RAM?
Finns det möjlighet att förse oss med flera screenshots tills "innan" du börjar ladda telefonen igen? vore snällt av dig.
Någon som har fått sin s22u och kom ifrån en s21u? Är som vanligt nyfiken på ny lur men är lite osäker på formfaktorn. Vassa hörn och bredare, något som ni stör er på? Tittar man på formfaktorn så är jag mest intresserad av s22/s22+ då dom tilltalar mig mer men slutar alltid med att jag vill ha "det bästa" vilket gör att jag lutar mer och mer mot s22u
Kom inte direkt ifrån S21U men hade en sådan några veckor. Hade även Note 20 Ultra. Jag föredrar min S22U över S21U när det gäller formfaktor (än så länge), hörnen påverkar mig inte då jag lutar telefonen mot handen och håller upp den undertill med lillfingret, alternativt greppar den om sidorna som är rundade. När man kollar på YouTube är den bredare skärmen och mindre rundade hörnen till fördel också, för man ser mer. Men det är ju preferens, så kan inte svara på vad andra tycker.
Tack för svar Funderar på om något slimmat skal kan ta bort lite av dom vassa kanterna om det stör en. Får som sagt fundera. Har tittat lite på nya videos om batteritiden och har varit lite sisådär, något som jag tror förbättras efter någon vecka (är nog därför det finns så få reviews om detta)
Alternativet för extra ljusstyrka som visats upp i flera videor verkar vara dolt, åtminstone för mig. Man kan söka efter det men det händer inget när man slår på eller av det, och om man försöker gå till inställningen hamnar man bara vid skärm-inställningar där alternativet inte finns. Bifogar bilder. Frågan är alltså om det är likadant för andra?
När ni byter telefon nu kommer ni använda Samsung Smart Switch för att få över data från gamla luren eller finns det bättre sätt? (med bättre menar jag inte nödvändigtvis smidigare utan som är bättre för prestandan i nya telefonen, jag tänker att Switch appen ev kopierar över en massa gammalt skräp med apparna istället för att göra en fresh install av dem)
Kör personligen bara google backupen med enbart det väsentliga, telefonnummer, sms typ. Resten kör jag om från början såsom appar, inställningar osv.
Jag pratar inte om den fula runda S22ultra, utan den vanliga S22 som är ofantligt lik tidigare iPhone 11 pro. Vid första anblick så är den ju en kopia av iPhone 12-13 skärm med de smala bezels.
Ni som fått eran Samsung S22 Ultra. Sitter det ett fabriksmonterat skärmskydd på eller följer det med något?
Däremot ett tunt genomskinligt plastskydd. Det sitter även tunn genomskinlig skyddsplast på kort- långkanterna.
Min fru har fortfarande sitt kvar på sin S10 trots frekvent användning. Mitt egna på S21 klarade väl sig en månad
Du tänker nog på skärmskyddet som brukade komma förinstallerat, men på S22 Ultra får man bara en sådan där plastfilm med en "pull-tab" som lossnar hur enkelt som helst.