Diskussion: "Snabbare" Android

Diskussion i 'Allmänt' startad av Heleg, 9 feb 2018.

  1. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 005
    Mottagna gillanden:
    2 113
    Läste nyss en artikel på NyTeknik "Så får du din Android-telefon att kännas snabbare".

    Jag testade vad som hände när man klickar sju gånger i snabb följd på version (under Om enheten i systemmenyn) men inte fick jag fram det som står (jag har iofs Android 6.0.1, det är en Galaxy Note 4, så den kanske inte fungerar enligt artikeln) och fick fram en grafisk grej och när man klickar på den dyker det upp en annan bild och efter ett intensivt klickande något som liknar ett spel som jag inte förstår hur man ska spela.

    Vad händer om du gör samma sak på din mobil?
     
  2. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Det låter som du klickat så du får fram "easter egg" grejen. Det du ska göra är att klicka på Version som oftast är längst ner och typ har lite bokstäver och siffror under sig. Det är inte 6.0.1 alltså utan typ OEBS 453535363 tex. Brukar stå "nu är du bara 3 klick från att bli utvecklare" eller dylikt medans man klickar.
    Efter den sagt att du är utvecklare går du till Utvecklaralternativ som finns i inställningarna och letar reda på Skala fönsteranimering, Skala övergångsanimering samt Längdskala för Animator och sätter dessa på 0.5x eller 0.
     
    eastbound, jabbeboy, bernard och 1 annan gillar detta.