Snabbaste rommen till 7310?

Diskussion i 'Samsung' startad av HEiK, 6 sept 2012.

1. HEiK

HEiK Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Godkväll :)

Vilken är den snabbaste/flyter bäst rommen till 7310n? :) Jag hittade inget vettigt när jag sökte så jag startade en ny tråd.

Det spelar ingen större roll vilken android-version rommen kör, jag vill bara ha den som flyter bäst. Helst ska ju det mesta också fungera, jag kommer från galaxysoup och oc till 1.4ghz.

Finns det något vettigt eller måste jag kasta ut 8.9an och köpa nån med mera krut i sig?

2. Stennan

Stennan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Har du testat kallt kaffes CM10 (Jelly bean)? Jelly bean skulle ge bättre prestanda, dock kräves det en hel ändringar av ICS kerneln för att få samma flyt som hos Galaxy Nexus om jag ar förstått det rätt och vår platta är inte där än (rätta mig gärna om jag har fel kallt, har inte haft koll på din xda tråd på ett tag).

3. Dufvan

Dufvan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

CM10 är fin om man vill testa JB ett tag, har dock en hel del bekymmer med den. Massa program som inte svara, minnet tar slut så plattan står och tuggar etc. Skall testa en annan variant nu, SafariKing ICS som grundar sig på någon prtning Kallt_Kaffe gjort från en 7510. Rapporterar när jag fått igång den. Jag har 7300.

4. Dufvan

Dufvan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Funkade lite bättre men min 3g funkade inte. Kan nu se filmer på Aftonbladet utan att Chrome krashar. Tar dock ett bra tag och får klicka en massa. Skall testa en annan variant som Kallt_Kaffe gjort. På wifi 7310 skall det tydligen gå att köra in Amerikansk HoneyComb 3.2. När man gjort det skall tabben uppdateras automatiskt i Kies till 4.0.4. Låter som ett bra alternativ. Kolla på XDA. Vet inte om HC 3.2 USA gick att installera via Clockwork eller om man måste köra in en image via ODIN.