Problem: Snabbladdning har slutat fungera

Diskussion i 'Oneplus 8 Pro' startad av klacko, 14 mar 2022.

  1. klacko

    klacko Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2016
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej, igår när jag skulle ladda telefonen märkte jag att snabbladdningen (wrap) slutat fungera och att det istället tog 7 timmar att ladda telefonen. Har även haft problem när jag haft headset i (via adapter) att det glappar och tappar kontakten.

    Finns det något man kan kolla efter och felsöka eller tror ni att uttaget håller på att ge sig?
     
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 331
    Mottagna gillanden:
    17 805
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Låter som om det är mycket damm/smuts i laddningsporten. Kan du testa med en annan OnePlus kabel och gärna en annan laddare också? Det hjälper i felsökningen
     
    Kristy gillar detta.
  3. klacko

    klacko Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2016
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1
    Har försökt rensa så mkt jag kan men upplever inte att det är mkt damm i men ska testa stänga av den och spola lite försiktigt senare(borde inte vara några problem va?). Har tyvärr inte någon mer laddare men tänker att eftersom den tappar kontakten med 3.5mm adaptern så borde det inte vara fel på laddaren.
     
  4. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 331
    Mottagna gillanden:
    17 805
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Jag skulle inte spola vatten på någon telefon. Jag tyckte inte heller att jag såg mycket damm i den telefonen jag hade problem med att kabeln inte satt fast i telefonens uttag och gick med den till en vänn som håller på o reparerar saker, han fick ut väldigt mycket damm ur uttaget och efter det sitter kabeln fast som den ska.
     
  5. klacko

    klacko Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2016
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1
    Får kika efter mer damm senare igen.