Snälla, behöver hjälp (bilder som försvunnit)

Diskussion i 'Allmänt' startad av Lizliz, 7 jul 2020.

  1. Lizliz

    Lizliz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2020
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Tappade min mobil (Galaxy 10 plus) så att den inte gick att låsa upp - skärmen trasig så koden gick inte att skriva in. Skickade in den på lagning och trodde att jag skulle få tillbaka bilder, sms och liknande när jag loggade in igen på den lagade mobilen - så har det iaf varit förut att allt kunnat återställas. Nu hämtas tydligen bara allt från min gamla mobil som jag hade föe över ett år sedan. Är sämst på det här men sååååå ledsen.... alla bilder som jag tagit det senaste året är helt borta. Snälla, kan någon komma på hur jag kan göra för att kanske få tillbaka bilderna? Är sämst på att fatta det där med molntjänster och liknande. Skulle bli så tacksam om någon har lust att ge mig något tips.
     
  2. Themaster_82

    Themaster_82 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2016
    Inlägg:
    486
    Mottagna gillanden:
    472
    Telefon:
    Oneplus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus
    Har du kollat Google Foto?
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 622
    Mottagna gillanden:
    44 542
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kolla photos.google.com (och se itll att vara inloggad med samma Google-konto som du använder på mobilen) som @Themaster_82@Themaster_82 föreslår.

    Vet du om du skapade ett Samsung-konto? För du kan eventuellt ha en backup på bilderna där med: Samsung Cloud

    Bör se ut i stil med nedan om du haft backup aktiv:

    upload_2020-7-7_23-3-36.png


    Kan du ha haft någon annan molntjänst aktiv? Till exempel Dropbox eller OneDrive eller dylikt?


    Finns inte bilderna i någon molntjänst är det nog svårt att göra något. Eftersom all information på telefonen är krypterad blir den i princip omöjlig att återskapa efter en fabriksåterställning.


    Se till att aktivera backup via Google Photos-appen till nästa gång. Tjänsten kostar inget och du kan spara hur många bilder som helst i nästan full kvalitet.
     
    Last edited: 7 jul 2020
    eastbound, jnsson, Nicole och 3 andra gillar detta.