Sneda streck

Diskussion i 'Allmänt' startad av Inodlog, 6 april 2012.

1. Inodlog

Inodlog Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej
    Började framförallt upptäcka att något var fel när jag hade förbannat svårt att rita i Draw something. Jag testade att försöka rita raka streck över skärmen och det blir så här:
    http://imageshack.us/photo/my-images/192/screenshotflg.png/

Jag skickade in detta för operation och beskrev felet. Jag fick tillbaka den och de skrev att de inte kunde återreproducera felet, att det hade fabriksåterställt telefonen, kalibrerat den och jämfört med en liknande modell och fått goda resultat.

Tänkte då att det kanske var jag som var petig men igår var jag hos en polare och testade detta strecktest på hans mobil och de blev spikraka i jämförelse.

Hade detta fel på min gamla HTC Hero förut men då var det värre och det gick inte trycka alls på vissa partier av skärmen. Detta lämnade jag också in till service och då blev det bra.

Är det någon mer som har erfarenhet av sådana här vågiga streck?

2. Mikey

Mikey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Din kompis mobil som du testade på, var det samma modell som du har?
    Kan ju vara att digitizern på din modell är lite kass.

3. Inodlog

Inodlog Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej, han har en Nexus S och jag har en SE Arc S. Men det här felet ska man väl inte behöva acceptera på en ny modell idag? Inköpt i oktober.

Mm, jag vill minnas att det var något med digitizern på min gamla Hero som de fixade.