sniffa gsm

Diskussion i 'Skräp' startad av Dengrona, 13 sept 2017.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Dengrona

    Dengrona Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2017
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0
    Har kollat på youtube när man sniffar sms och röstsamtal från mobiler men har inte riktigt fattat ännu.

    Skickar man först sms till mobilen man vill sniffa, sen kan man se nån krypterad nyckel (kc) samt IMSI. Genom det så ställer man in vilken frekvens man ska lyssna på och sen när den mobilen får ett sms ser man allt i klartext?

    Snälla förklara för det är jobbigt att inte fatta allt på engelska och alla förklarar för dom som redan förstår lite och inte såna som mig som skulle behöva ta allt i superslowmotion och på svenska.

    Några ytterligare frågor:

    1. Det enda man behöver är alltså en sdr, typ hackrf och en 2 tb rainbow(för krypteringen). Sen laddar man ner några gratisprogram/koder och kraken. Är det allt?

    2. Om man vill ha en längre räckvidd, skulle det endast behövas en bättre antenn? Verkar vara en räckvidd på bara ett fåtal meter med den setup man ser folk använda. Tänker mig typ kring 100 m eller iaf 50m.

    3. Läste en kommentar att det inte funkar längre eftersom nyckeln inte skickas i samma paket längre, stämmer det? Ifall det inte funkar längre så är det ingen ide att svara på övriga frågor. MVH/dengrona
     
  2. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 787
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    @Dengrona@Dengrona
    Det du frågar och försöker göra är olagligt.

    Låser tråden.
     
    6150, Asawi, Kristy och 3 andra gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.