Snillen spekulerar.

Diskussion i 'Google Nexus Allmänt' startad av RURAL, 3 okt 2012.

  1. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 303
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    Det känns om att nästa Nexus kommer tillkännages snart. Och det kryllar med spekulationer och rykten om den.

    Vad har ni för förväntningar och förhoppningar? Vad vill ni se? Helt meningslös tråd kanske, men det är alltid kul att fördriva lite tid, och det blir kul sen när telefonen är lanserad för att se hur mycket av det man hoppats på som verkligen slagit in.

    Jag ser gärna att Sony tillverkar den. Främst på grund av att de verkar förstå sig på kameramodulen i en mobil, och dels på grund av att de är, hands down, bäst på design.
    Jag hoppas på en represistent 4.5"-skärm i 720p. Jag hoppas att mobilen kommer i ett stycke (ej löstagbar baksida, inte utan skruvmejsel åtminstone) och ser gärna ett chassi i något annat material än plast. Jag vill ha ett gediget KAMERASKYDD som när det öppnas, startar kameraapplikationen. 8MP duger väl, tycker de kameror som Sony / Sony Ericsson presenterat på sina nyaste modeller har varit toppen även om jag förväntar mig lite finputs. Varför inte en xenonblixt istället för en blek LED? Varför inte ta inspiration från gamla Sony Ericsson Satio vad gällande kameran?

    Mjukvarumässigt har jag inga större drömmar. Tycker att de toppsegmentsmodeller som släpps nu har prestanda som räcker och blir över för det en mobiltelefon används för i dag. Visst vore det trevligt med alla nymodigheter som NFC och så vidare, även om jag inte använder det själv.
    En fyrkärnig processor på 1.5ghz och 2GB RAM kommer inte få telefonen att stå ut bland konkurrenterna, men det räcker ju liksom.

    Batteriet får gärna göra telefonen några millimeter tjockare om detta förkortar tiden mellan laddningarna. Jag är inte helt haj på batterier men varför inte föröka pressa på uppemot 3000mAH?
     
  2. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Optimus G Nexus... Nuff said. Den har ALLT. Bästa Socen, 4g, grym skärm, bästa kamerasensorn från Sony Ericsson plus ett påkostad utsida som ser dyr ut och andas kvalité.
     
  3. Dakar

    Dakar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2012
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hade kameran varit bättre på den nuvarande så hade jag köpt den när den kom. Håller också med TS att gärna mer batteri framför några mm tunnare. En Optimus G Nexus låter helt klart intressant!
     
  4. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Håller med! En Nexus G får mig att slå till trots att jag kört WP länge nu.

    Någon som vågar köpa Optimus G om det INTE blir en Nexus? ;)
     
  5. Nisse Järnet

    Nisse Järnet Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    800
    Mottagna gillanden:
    124
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8
    Jag hoppas iaf på amoled då jag gillar det skarpt :)
     
  6. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 227
    Mottagna gillanden:
    2 298
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    nja det vete hundan - är det inte nåt skit med optimus 4x att det inte går att låsa upp bootloadern? är det så på optimus G med får det vara för mig :(. men en optimus nexus G - oh yes, give it to me :P!