Råkade ut för en underlighet igår med Snowstorm till min Nexus S. Är nästan säker på att det berodde på appen/widgeten, även om jag inte förstår hur.
Rätt vad det var började [sök]-knappen på telefonen aktivera sig själv i intervaller (touch-knapp). Den liksom flimmrade. Då jag har haptic-feedback på knapparna märkte jag det snabbt, dessutom öppnades såklart sök-funktionen hela tiden. Knappens bakgrundsbelysning flimmrade också. Frekvensen var ibland mycket snabb, kanske 2-3ggr/s för att ibland hålla upp en sekund eller två och köra igång igen. Förstod inte alls hur detta kunde ske, så bootade om, men samma sak. Bootade in i recovery och rensade cache, men samma sak. Bootade in i recovery och körde key-test och den registrerade knappen i takt med flimmret. Trodde härvid att det var hårdvarufel.
Drog en wipe data genom recovery, men samma sak vid boot igen, så flashade om min rom, och då upphörde problemet.
NU kommer vi till Snowstorm 
Återställde en Titaium-backup (appar+data) och allting fungerade bra, tills jag la in Snowstorm-widget igen då började knappen flimmra igen. Lyckades tillslut ta bort widgeten (jävla sökruta
) och flimmret upphörde. Avinstallerade appen som säkerhetsåtgärd också.
Säkerligen något engångsproblem som är helt unikt, men ändå. Förstår tex inte hur problemet kunde vara kvar efter factory reset men försvinna när ny rom flashades? Vore kul att höra vad en dev tror om det!
Grym app iaf!
Last edited: 10 juni 2011