Snowstorm med "avklippt" text?

Diskussion i 'Applikationer' startad av gosa, 20 jul 2011.

  1. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Hej Alla!

    Sökte lite men vet inte hur bra jag lyckades, så ber om ursäkt om detta redan behandlats...

    Jag har efter en stunds bläddrande i "Din Homescreen"-tråden bestämt mig för att testa Snowstorm då jag tycker det verkar vara en riktigt snygg väderwidget.

    Och ja - snygg är den ju, men det finns en grej jag nog kommer få svårt att vänja mig vid...

    Av någon anledning får jag texten i överkant av de widgets jag lägger "avklippt". Ungefär som att texten har en storlek som inte ryms. Det verkar vara temperaturnoteringen, och främst då "grad"-ringen som inte vill få plats...

    Kan jag fixa detta? Har testat föstora widget i Launcher Pro, men det hjälpte inte.

    [​IMG]

    Edit: Ovandstående bild kommer från min platta (ZTE Light)
     
    Last edited: 21 jul 2011
  2. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Har du provat med ett annat skin eller är det samma? Jag har inte det problemet i alla fall och jag har vectoricons som skin på min SE Arc och Launcher pro+.
     
  3. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Japp... har testat ett antal varianter, och däribland (efter ditt inlägg) vectoricons. Blir samma resultat oavsett skin.
     
  4. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Efter ett fontbyte blev det bättre...

    - Vet inte om det är något med CM7 som spökar.
     
  5. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Och den här kommer från min Desire...

    [​IMG]
     
  6. Kaj

    Kaj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Jag läser nästan enbart development-forumet. Hade du postat där så hade jag sett :)

    (Tack för ditt PM)

    Är den där fonten högre på höjden, eller har du även ändrat "defaultstorlek" på fonter?
     
  7. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Alltså... de screenshots jag laddat upp kör med den font som följer med Cyanogenmod. Har testat att pilla med fontstorleken i Spare Parts men det gör ingen skillnad.

    Testade med en annan font (Caviar Dream tror jag den kallades) och blev då av med problemet, men den fonten var inte så rolig för ögonen att läsa böcker med, så jag har nu växlat tillbaka igen.

    Jag som bara är en glad amatör tycker ju det ser ut som att det antingen ligger objekt ovanpå varandra i fel ordning, eller att rutan som håller texten är för liten?

    Men som jag skrev i mitt PM - det är antagligen inte Snowstorm som det är fel på.

    Däremot vet jag att minst en till har samma fenomen, och han kör också Cyanogenmod....
     
    Last edited: 21 jul 2011
  8. Kaj

    Kaj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Om du kollar på skillnaden mellan dina två skärmdumpar så ser man att foten i skärmdump två, den där texten inte får plats, har ett betydligt större radavstånd. Ser även ut att vara större spacing mellan tecknen. Det är därför texterna inte längre får plats i textrutorna. Skall kolla om det går att göra dem något större, men har för mig att jag redan har gjort prognosrutan så stor som den kan vara utan att gå över nederdelen i den bakgrund som är "glossy"
     
  9. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Oj, hur skumt det än må låta så tänkte jag inte ens på den... kanske för att jag från början tog den bilden mest som "referens".
    Det jag reagerade på från början var i överkant, där cirkeln ° blir avskuren vilket verkar gälla både 4x1 och 4x2 versionerna (de enda jag testat) och det i både plattan och telefonen.
     
  10. Kaj

    Kaj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Problemet ovan fixades i 2.5.111 som jag lade upp på market igår.
     
    gosa gillar detta.
  11. Munib

    Munib Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Den stora ikonen brevid texten blir suddig någon som vet hur man fixar det? antar att det är för att bilden är mindre och den drar ut bilden.
     
  12. Kaj

    Kaj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Byt till ett av skinnen som heter något med HD. (Välj meny i prognosvyn)