Söka efter ny media

Discussion in 'Galaxy S' started by SaucePanMan, Jul 15, 2010.

1. SaucePanMan

SaucePanMan Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej allihopa! Har precis inskaffat mig en Samsung Galaxy S och har lurkat omkring här i forumet och letat kollat lite tips & tricks för att få ut det mesta av denna underbara pryl. Nu har jag dock ett problem som jag inte riktigt hittar lösningen på så jag fick ta tummer ur och faktiskt regga mig.

Jag har suttit och pillat en rätt lång stund för att försöka fixa så att jag kan ha en av mina egna mp3-filer som ringsignal. Jag har ES File Explorer som filhanterare så jag loggade helt enkelt in på min Windows-share på LAN:et här hemma och flyttade till en mapp som jag döpte till ringtones men hur jag än försökte lyckades jag inte få den att dyka upp bland valen för ringsignal. Till slut insåg jag att det beror på att när jag flyttade dom över nätverket med filhanteraren så söker inte telefonen efter ny media som den gör t.ex efter att man kopplar ur USB.

Min fråga är alltså helt enkelt denna: Kan man "tvinga" telefonen att göra en sökning efter ny media manuellt?

2. SaucePanMan

SaucePanMan Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Doh! Precis efter att jag postat hittar jag självklart en massa trådar som handlade om det här. Om nån annan klickar sig in på den här tråden i jakt på svar är lösningen tydligen att ladda ner en app för att göra detta, exempelvis sdrescan