Söker en gratis-app som kör EQ samt programmerar om hårdvaruknapparna

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av RazerBlader, 15 maj 2011.

  1. RazerBlader

    RazerBlader Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hejsan!
    Jag har sökt med ljus och lykta efter en media-app som innehåller en EQ(Equalizer) och sedan som gör så att höj och sänk-knapparna ändras, så det blir höjning och sänkning av musiken(som det redan är), men som även skiftar låt, antingen fram eller tillbaka, när man håller in knapparna lite längre(som det var på några äldre icke-smartphone-modeller från SE.

    Sedan undrar jag om man kan göra så att shuffle-funktionen skiftar till olika låtar, för när jag använder shuffle upplever jag att den använder en speciell hoppning i listan, då jag, tre gånger i rad, startat på första låten i min list, använt shuffle, och den hoppar till exakt samma låtar hela tiden, och detta vill jag inte, då jag har ca 1 800 låtar i min spellista(och för övrigt hittar X10;an bara 799 om jag inte minns fel nummer), och detta i timescape som följer med X10;an.

    OBS; Finns det någon media-spelare som kan ersätta delar av mina önskemål, t ex en gratisapp som kör EQ för sig så kan ni få tipsa om det med, eller som kodar om hårdvaruknapparna eller så :)
    Tack på förhand.
    MVH RazerBlader.
     
  2. tlubtu

    tlubtu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Rockplayer tror jag har eq i alla fall. Om man kan byta låt med volymknappen vet jag inte.
     
  3. RazerBlader

    RazerBlader Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Okej, tack, den ska jag kolla närmare på isf om den vekrligen har en EQ :)
    Tack för ett snabbt svar :D
     
  4. tlubtu

    tlubtu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Kom att tänka på att jag menade Power Amp. Rock Player är för film. Power Amp finns både som gratis- och betalversion.
     
    RazerBlader gillar detta.
  5. RazerBlader

    RazerBlader Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Okej, inte konstigt att jag inte hittade så mycket om EQ mer än en förinställd när jag sökte på rockplayern, men då har jag hittat på en bra app för film-tittande med om jag någonsin får lust o kolla på film =P
    Tack återigen :)
    Och ni andra som läser denna tråden får även också, mer än gärna komma med förslag och tips på app;ar och dylikt :)