Söker: Inköpslista och dela med andra?

Diskussion i 'Applikationer' startad av mOcus, 10 sept 2012.

1. osvanberg

osvanberg Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    373
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 16e
    ourgroceryes rockar verkligen!

överlägset både "smarta listan" (som aldirg går att stänga/logga ur) & "out of milk" (som inte synken går att lita på).

men köp betalversionen så slipper ni reklamen som suger processor- och batterikraft.

Last edited: 20 sept 2012
  2. hetp0st

hetp0st Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Det som jag inte sett hos någon annan app än OurGroceries är funktionen att välja ett recept du tidigare lagt till och appen minns ingredienserna. Exvis välj Köttfärslimpa så lägger OurGroceries till Köttfärs, Ägg, Mjölk, Ströbröd. Är det någon av ingredienserna du redan har hemma bockar du av dem.

Det jag skulle vilja ha är en ihopkoppling till Kokaihop.se så att jag kan välja recept därifrån, men eftersom OurGroceries är amerikanskt lär det ju aldrig hända.

3. Spineshank

Spineshank Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro
    Kör också ourgroceries.
    Jag och sambon fyller på via dator, Android och iFån. Synken sker omedelbums.
    Vi har separata listor för olika affärer så t.ex hon enkelt kan fylla på det som är på erbjudande så passar jag på att handla efter jobbet.
    Riktigt smidigt med kategorier, så man kan gå i enkel riktning vid veckohandlingen.
    Önskar bara att Ica kunde komplettera självskanningshållaren med en mobilhållare :-P

4. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    På min Palm Pilot körde jag en shoppinglista där man kunde lägga in vilken "gång" (aisle) i butiken varor fanns. Grejen var att det gick att lägga in per butik, så var jag på Coop fick jag varorna sorterade i den ordning de fanns där, var jag på ICA så fick jag dem i den ordning de fanns där.

Det är snäppet bättre än kategorier, men jag bröt ihop totalt när Coop byggde om och flyttade alla grejer....:)

Den hade även stöd för priser (även det per butik) och rabattkuponger, men de grejerna funkade dåligt (priset var man ju tvungen att uppdatera manuellt).

Handyshopper tror jag den hette, jag hittade en "klon" till Android som heter ToMarket men tyckte inte den funkade lika bra.

5. Agaith

Agaith Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Finns det ingen som har stöd för priser? borde väl gå att fixa med hjälp av användare som scanna (fotar) kvitton efter shopping och ocs idag eller?

6. Spooky

Spooky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Krävs att din mobil har någon koppling till butikens kassasystem. Har läst något om att ett sådant system testas för närvarande, men kommer tyvärr varken ihåg var jag läste det eller var testat genomförs.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

7. osvanberg

osvanberg Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    373
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 16e
    out of milk har stöd för priser, fast helt manuellt per produkt.
    man kan oxå scanna streckkoder och länka dem till egenskapade produkter med prisinfo.

problemet jag haft med oom är dock att synken mellan olika enheter inte funkar bra, så den går ändå helt bort för mig.

8. Agaith

Agaith Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ok, var mer ute efter någon tjänst där användare kunde skicka in priser på saker till en gemensam databas? Vore lite trevligt att lägga in in inköpslista och sedan få fram vilken affär som är billigast idag samt varorna sorterade i rätt ordning efter hur de kommer i affären.

9. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Men hur skulle kvaliten på en sån databas bli? Olika butiker i samma kedja kan ju ha olika priser. En butik kan ha tillfälligt låg pris på en vara osv. Databasen skulle ju aldrig ha nån info om vad priset i en viss butik är just nu, bara vad det var förut.

Sen är ju frågan hur man skulle hindra folk från att skicka in felaktiga priser (medvetet eller av misstag).

10. PsychoCheF

PsychoCheF Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Är det någon som vet hur man återställer sina listor med SmartaListan?
    Har bytt telefon men det verkar lögn i helvete att få tillbaka sina listor. Får ingen kontakt med deras "support" och kommentarer på deras hemsida/blogg censureras.
    Har testat backup med TitaniumBackup, datan återställs enligt TB men inga listor kommer fram :(

Körde OurGroceries innan, men tyckte SmartaListan är lite smartare och enklare eftersom allt är på svenska från början, bra hantering av mängder/volymer notiser till/från sambon när man är i affären mm.