Sökes: Toggle-widgetar med minimalistisk design

Diskussion i 'Applikationer' startad av mannyb, 20 dec 2011.

  1. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Toggle-widgetar för WiFi och liknande finns det en smärre uppsjö av på Market, men efter att ha spenderat en dryg halvtimme åt att finna ett snyggt och minimalistiskt alternativ till alla dessa HTC Sense-inspirerade switchar så blev jag lite less.

    Känner någon här till snygga switchar i "Simple Text"-stil? Enskilda switchar/toggles dvs, på 1x1 cell, inte en 4x1- eller 4x2-switch med en bunt olika switchar.

    Kastade ihop en liten mockup för att visa vad jag menar. Switchar som de i regel ser ut till vänster (Curvefish WiFi) och hur jag skulle vilja att switchen jag efterfrågar ser ut, till höger:

    [​IMG]

    Någon som känner till en widget som den till höger? Dela i sådant fall gärna med er av er kunskap!
     
  2. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Kanske Simple text i samarbete med Tasker? Du kan ju göra ikonerna i Simple text och en task i Tasker som slår på eller av wifi, bluetooth, gps eller något annat. Om du använder widgets gjorda av Tasker istället för en vanlig genväg kan du dessutom göra så ikonen byts ut när du trycker på den. Då har du exempelvis en ikon för wifi när det är av och en när det är på.
     
  3. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Widgetsoid

    Denna kör jag med, det går att stänga av bakgrund så man enbart får en bild trigger (enligt bild nedan). Om du kollar min bifogade bild så kan du se att är det som inte är igång har en grå neutral färg är den igång så är den vit. På bilden är telefonen på vibration. Det finns en 1x1 switcher med flera om du skulle vilja ha.

    EDIT: det är enbart widgeten till vänster som är från widgetsoid, den andra är från minimaltisk text.
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 22 dec 2011
  4. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Stort tack för tips!

    Inte riktigt vad jag är ute efter då jag vill ha WiFi-switchen i textform och inte en ikon/symbol, men helt klart ett steg i rätt riktning! Mycket "renare" än dessa evinnerliga överdesignade knappswitchar man annars finner överallt.
     
  5. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Du skulle också kunna prova Minimalistic text tillsammans med Tasker. Du kan ju göra en variabel i Tasker som visas i Minimalistic text så när du slår på ex. wifi med Tasker så ändras texten från "wifi off" till "wifi on". Jag tror i alla fall att Tasker är det du ska använda :)
     
  6. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    [​IMG]

    [​IMG]


    Så här ser det ut med Tasker och Minimalistic text. Om du vill ha on och off bredvid varandra i olika färger är det nog också möjligt att fixa :)

    Edit: råkade länka till samma bil två gånger. Fixat nu :)
     
    Last edited: 22 dec 2011
  7. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Tack för förslag, det ser förbaskat läckert ut!

    Det ser ut som att det går att få till en väldigt snygg lösning på det där viset, men det är inte direkt jättesmidigt för någon som mig byter telefon två gånger per månad.

    En "färdig" widget som finns på Market som man synkar mot sitt konto är blott ett par skärmtryck bort oavsett vilken telefon man råkar köra. Minimalt med pill.

    Jag skall testa det på min primära lur dock, får se hur drygt jag upplever att det är att fixa :)

    Stort tack!
     
  8. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Ja, då förstår jag att det kanske inte är den bästa lösningen. Det blir ännu mer pill om du vill att widgeten ska ändras om du slår på wifi via statusraden eller inställningar. I Tasker kan du ju göra en backup av alla profiler och tasks så om du lägger in den på din nya telefon är det ganska lätt att återställa. Det går säkert i Minimalistic text också.