[SOLVED] Problem med drivrutiner i USB debugging mode

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av zeugma, 27 okt 2010.

  1. zeugma

    zeugma Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    jag köpte för ett tag sedan en SGS och har efter uppdatering till Froyo tänkt lägga in Voodoo.

    Eftersom jag upptäckt att min telefon är en av de som inte har 3-knapps-kombo, tänkte jag försöka fixa det först med hjälp av guiden här på forumet.

    Jag har installerat Android SDK och Kies. När jag sätter telefonen i USB debugging mode och ansluter till en port på datorn hittas drivrutiner för alla delar utom för "S3C6410 Android ADB" och när jag försöker köra "adb devices" så visas inget...

    Inget av de andra adb-kommandon jag testat har fungerat heller.

    Odin verkar känna av något för den säger
    PHP:
    <ID:0/017Added!!
    i Messages.

    Jag har försökt googla efter den här drivrutinen och också laddat hem drivrutiner från nätet (hittade på xda) och försök med dessa.

    Om jag går in i Enhetshanteraren, högerklickar på enheten som ligger under "Okända enheter" med en gul triangel på, och väljer uppdatera drivrutin och sedan väljer mappen som Kies är installerat i, säger datorn att den hittar en drivrutin för enheten men att installationen inte gick att slutföra.

    För övrigt verkar anslutning i Kies-mode fungera, då jag kunde uppdatera till Froyo...

    Vad tror ni? Jag skulle bli jätteglad om någon kunde hjälpa mig här.
     
    Last edited: 9 nov 2010
  2. tjusig_

    tjusig_ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2010
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det finns ett program som heter USBDeview där du kan se vilka drivrutiner som är installerade och sedan ta bort dom väldigt smidigt: http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html

    Testa och ta bort allt som har med Android/Samsung att göra och sedan kör du drivisarna från ADB och inte Kies (till o börja med)
    Rapportera gärna hur det går :)
     
  3. zeugma

    zeugma Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag försökte med USBDeview, som du skrev om. Det verkar vara ett bra program, men det hjälpte mig inte.

    Jag googlade lite till och hittade en modifierad drivrutin (för captivate, egentligen) som fungerade:

    http://androidforums.com/captivate-...357-cant-install-adb-drivers.html#post1731598

    Jag högerklickade i enhetshanteraren, valde att uppdatera drivrutin och valde denna. Vista varnade mig för att det inte var en säker drivrutin och sedan installerades den. Nu verkar det fungera utmärkt!