Det är säkert iPads dom har. Som jämförelse lät Hitler tyska skolbarn läsa propaganda redan från unga år. Problemet är, egentligen oavsett vilket märke det är, att företagen köper in sig för att prägla sina produkter i barns huvud redan i unga år.
Att dom har iPads på högstadiet och gymnasium är sjukt nog. Fattar inte hur man tänker när man har det på dagis.
För mig är surfplattor och datorer till småbarn inget annat än ett sätt att få lite lugn och ro i hemmet utan att direkt anstränga sig. Det är på det här sättet barn blir fördummade och feta i min mening och inte får användning av sin energi.
Tycker man det är jobbigt med barn som är uppe sent på kvällarna kanske man ska börja fundera på varför. Lek och fysisk aktivitet på egen hand eller med andra barn är det enda rätta. Då sover barnen gott.
Kan väl bara hoppas att ni är ute med era barn i lekparken då och då också.
Min brors barn har ungefär samma uppväxt som era, och ja, hade det inte varit för att han är min bror hade jag sagt något. Hans 4- och 2-åring är uppe till mellan 22-23 på åtminstone helg-kvällar. När jag var liten låg jag i sängen innan klockan 21 som 7-åring.
Last edited: 18 december 2012