Sony borta från topplistan

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av Mini Android Mobile, 20 aug 2012.

1. Mini Android Mobile

Mini Android Mobile Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

2. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Jaså du menar som företag. För mig veterligen ligger Sony fortfarande ganska högt på försäljningslistor. Men som sagt tar tid att komma uppåt. Problemet är nog snarare detta att alla idag kolla specifikationer när det gäller android-lurar t ex och inte så mycket till hur det faktiskt funkar. Sedan har man förstår Iphone på andra sidan.

3. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

4. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Mm... fanns inte den grejen i trådskaparens inlägg också... hihi. Men du har rätt. Alla målar liksom fan på väggen när det gäller SONY's nergång i marknadsdelar. Saken är väl snarare att SONY numera inte säljer billiga telefoner, vilket skulle i sin tur ökat deras marknadsdelar eftersom fler då möjligen skulle köpa en lur ifrån SONY. Utan de vill tjäna pengar på de dyra enheterna. Och ännu så länge så visar ju smartphoneförsäljingen fortfarande ökningar. Så det kommer att vända. Man hör ju mer och mer positivt om SONY smartphones än negativt tycker jag nog då... ok. Byggkavlite är helt klart bättre, vilket somliga som köpt Xperia S inte kanske håller med om. MIn lur är förstå nu... 5 månader gammal, och inget som gnisslar och inget som är löst. Förutom batteriluckan, det är en miss. Men den säger ju inte att byggkvaliten i sig är dålig, eftersom den har bara ett uppdrag, att göra telefonen snygg och skydda simkortet.

JAg tror att även om Sony nu åkt ur 10 listan så tror jag med stor säkerhet att den ligger runt 11, vilket gör att de nog kan ta sig tillbaka igen. Gäller bara att få en hit. Fast ok, även om jag tycker att Sony/Sony Ericsson gjorde rätt i att inte tävla med hårdvara utan snarare i mjukvara, gränssnitt och kvalité och design och kamera. Så kanske de borde komma med med något som är före de övrigas, för tyvärr. Det finns många specifiksugna människor där ute och tyvärr så säljer coola specs mer än design och gränssnittet i sig själg. Kameran har ju Sony tyckt varit viktigt, vilket de övriga inte tyckt.