Har haft en X10 några dagar nu (köpte endast en för att jag fick en jävligt bra deal på den).
Den är värd det priset jag gav för den, men skulle ALDRIG någonsin betala fullpris för den. Faktumet är att konkurrenterna är mycket bättre i samma prisklass. De mesta nackdelarna har redan nämnts.
Dem uppenbara; ingen multitouch, endast 65k färger (wtf?!), lite RAM, Android 2.1, touchscreenen är mindre responsiv än konkurrenternas och den känns rätt plastig och bräcklig. Och detta ska vara en "top of the line" modell...
Men värst av allt är nog mjukvaran. Kommer med massa skräp installerat som man inte kan få bort om man inte rootar. Typ som att köpa en märkesdator som kommer förinstallerat med massa man inte behöver (fast man inte kan ta bort det).
Vad ska jag med spotify till om jag inte har premium konto? Ligger bara och tar upp minne, plats och resurser.
Standardangentbordet är skit också, alla rätta ord den föreslår hamnar sist i listan så att säga, så man måste trycka en oändlighet för att komma till det. Alla SE's egna program de har istället för standardandroid är sämre och inte bättre.
Till och med kamera appen som kommer med är usel - finns inte alternativ för autoblixt, medans tredjeparts program har det.
Last edited: Nov 23, 2010