Sony Ericsson+Android= TOTAL FLOPP?

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av Wezzler, 18 nov 2010.

1. nilzie

nilzie Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Har haft en X10 några dagar nu (köpte endast en för att jag fick en jävligt bra deal på den).

Den är värd det priset jag gav för den, men skulle ALDRIG någonsin betala fullpris för den. Faktumet är att konkurrenterna är mycket bättre i samma prisklass. De mesta nackdelarna har redan nämnts.

Dem uppenbara; ingen multitouch, endast 65k färger (wtf?!), lite RAM, Android 2.1, touchscreenen är mindre responsiv än konkurrenternas och den känns rätt plastig och bräcklig. Och detta ska vara en "top of the line" modell...

Men värst av allt är nog mjukvaran. Kommer med massa skräp installerat som man inte kan få bort om man inte rootar. Typ som att köpa en märkesdator som kommer förinstallerat med massa man inte behöver (fast man inte kan ta bort det).
    Vad ska jag med spotify till om jag inte har premium konto? Ligger bara och tar upp minne, plats och resurser.

Standardangentbordet är skit också, alla rätta ord den föreslår hamnar sist i listan så att säga, så man måste trycka en oändlighet för att komma till det. Alla SE's egna program de har istället för standardandroid är sämre och inte bättre.

Till och med kamera appen som kommer med är usel - finns inte alternativ för autoblixt, medans tredjeparts program har det.

Last edited: 23 nov 2010
  2. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Den får MT.
    Du ser ingen skillnad på 65k färger.

Konstigt nog har mini autoblixt. Begriper inte varför x10an inte har det.

Glöm inte att telefonen är 8-9 månader gammal.
    Dumt att jämföra den med nya lurar.

3. anderzzun

anderzzun Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

jag tycker inte SE Android blev en FLOPP.utan snarare en bra början för SEs framtid

titta på hur många som har köpt den?

Htc Har haft droid mobiler längre en SE,så dom har ju kommit längre en SE

SE har nyss börjat med android.1000 spänn på att x12? "anzu" kommer slå alla htc mobiler!

End Of Story

4. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Jag har inge spotify på min.. har du köpt en brandad lur (telia?)?

5. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Jag sade inget om kvalitén på Xperia, bara "The Look". :cool:

När det gäller kvalités känslan så är HTC bättre, iallafall på den HTC Wildfire jag ägde en stund i sommras. Men snygg, nä... inte min smak. Kanske är det mocka färgen och den slätstrukna designen som gör det. Nu är inte utseende det som jag går efter främst när jag köper lur... jag bara poängterade det min polare påpekade om utseendet.

Även K800i var solid, den kändes kvalité.

6. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

:) Vilken pajkastning, jag tycker inte vi ska diskutera design här i och med att det är så pass subjektivt. Smaken är som baken delad.

Fast jag tycker att du är lite orättvis nilzie, för Xperian är inte sämre på allt än konkurrenterna. Spotify förinstallerar inte SE i X10i, det måste vart nån operatör som gör det. Alla unbrandade X10:or kommer med UIX (användargränssnittet), Mediascape, Timescape, Moxier (mailsync) och bara lite mer förinstallerat. Inget av det är direkt onödigt, det är heller inte massor av SE-skitappar som kommer förinstallerat som du får det att låta som, men sen kan man diskutera hur bra varje app är i och för sig.....

Men, javisst Xperian (X10i) har brister
    *384MB Ram mot Nexus One och Desire som har 576?
    *Android Eclair 2.1 mot Nexus One och Desire som har Froyo 2.2
    *Mindre respons i skärmen 33Hz mot Nexus One och Desire som har 37Hz
    *SE ligger efter i mjukvaran, ja de kom in senare än Google och HTC i android-världen som jag jämför med här. Som sagts tidigare i tråden jobbar de för att komma ikapp.
    *Multitouch, saknas för att SE valde att gå ut med den utan stöd för det. (Klart misstag av SE) Men de försöker bättra sig och har lovat uppdatering för detta.
    *Kommer vi någonsin att se Android 2.2 eller t.o.m 2.3 på X10:an? Ingen vet säkert förrutom SE själva. Det är en klar nackdel tycker jag då snapdragon-plattformen mår jättebra av bumpen till 2.2 eller 2.3, det gör jättemycket för prestandan.
    *Bara 65k färger.

Men..... det finns faktiskt plussidor med den också.
    *4" skärm som också har lite högre upplösning än den 3,7" som Nexus One och Desire har.
    *Kamera 8,1Mpix och som de flesta säger är bättre än konkurrenterna också - Nexus One och Desire har 5Mpix
    *1GB installationsminne - Nexus One och Desire har bara 512MB.
    *Jag tycker också SE försöker lyssna på alla kunder, de har nu lovat uppdatering så man ska få multi-touch. De har slipat på många av problemen som folk har klagat på och åtgärdat en del faktiskt. Som responsen i skärmen är faktiskt bättre med uppdateringen till 2.1
    *Den har 1500mah batteri. - nexus one och Desire har bara 1300mah.
    *Man får med MW600 när man köpte den också, vilket verkligen är en jättebra matchning till en smartphone. -Inget sånt följer med Nexus One eller Desire vid köp.
    *Och för mig väldigt viktigt - MP3-spelaren i X10:an ger jättebra ljud när man lyssnar på musik i egna hörlurar. Jag är beredd att säga att Nexus One och Desire får se sig slagna här.

Övrigt:
    Annars har Nexus One, Desire och X10i följande gemensamt.
    Snap-dragon plattformen, dvs likadana CPU:s och GPU:s
    Så rent hårdvarumässigt är det inga stora skillnader mellan de tre egentligen. De har lite olika förutsättningar bara. När uppdateringen så att X10i får MT kommer, så blir det ännu mindre skillnad.

7. skogsmulle

skogsmulle Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Orkar inte kommentera sådan här inlägg längre.
    Undrar om det finns folk på detta forum bara har visa kvällar då de har bestämt att de ska skriva så mycket negativt som möjligt på kortats tid...