Jo, det är i och för sig bra men man kan faktiskt vända sig till återförsäljare och beställa det ovanliga tillbehöret, för i 8 fall av 10 kan återförsäljaren ta hem det på beställning även fast de inte har det upplagt i sitt sortiment.
Så hittar du nått tillbehör du vill ha kan du alltid börja med din favoritbutik och fråga om de kan ta hem det, man brukar sällan behöva vänta mera än en vecka på sådant.
Det har jag gjort många gånger, jag föredrar att vänta ett par extra dagar om jag får handla av den återförsäljare jag gillar och har förtroende för.
-----------------------------
Och ni som jobbar för återförsäljare som ser det här, för mej och flera i min bekantskapskrets är det ett stort plus i serviceboken om man som återförsäljare visar att man bryr sig om kunden när man anstränger sig för att få tag i det speciella tillbehöret/ komponenten som kund frågar efter. Kan av egen erfarenhet säga att ibland blir det succé då jag själv har erfarenhet av det när jag jobbade för en återförsäljare.
Det innbär ju extra-jobb att lägga upp en ny vara i sortimentet och ta reda på vilken leverantör som kan leverera det, men när det väl är gjort så brukar fler beställningar komma in då kunder som besöker ens hemsida upptäcker att man har det i sitt sortiment som inte många andra butiker har.
Det är ofta så att om en kund frågar efter något man inte har i sortimentet så är det en produkt som är på uppåtgående (Trendig eller unik egenskap som folk vill ha), jag kan personligen nämna flera exempel på sådana produkter.
Undantaget är ju förståss special-produkter som bara efterfrågas då kunden har unika behov.
--------------------------------------
Last edited: 23 sept 2011