Sony Ericsson Xperia Arc S annonserad

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av Droidsson_1, 31 aug 2011.

  1. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    [​IMG]
    Sambon har lånat min DSLR så kan inte filma något eller fota bra. Lånade hennes point&shoot som gjorde det hela lite grynigt.

    Snabb som jag alltid är med nya saker så applicerade jag den lite för snabbt inne på toaletten (duschen var igång för att inte ha damm i luften) så jag var tvungen att flika upp den igen för att jag tål inte luftbubblor. Så nu har jag en liten öppnad där jag flika upp den.

    Är van att applicera IS, kanske skulle köpa en sådan istället. Kvalitén på skyddet verkar vara precis som den som kom med X10an när den kom ut. Så det skadar nog inte med ett bättre skydd för sin ögonsten.

    Edit:

    Har börjat klämma på den lite. Om det finns något jag hatar mest så är det knarrande saker. Och visserligen är chassit utav plast men till skillnad från min X10 verkar de faktiskt ha lärt sig något av dessa år. Jag har inte fått den knaka något än vilket är ett extremt stort plus.
    Stör mig lite på power-knappen då den är svår att komma åt för att stänga av skärmen men i samma veva är det bra då den inte är lika lätt att komma åt för att starta skärmen som min Desire är i fickan.

    Lite halvdåligt enligt min mening att göra så mycket reklam för sin kamera och sedan inte ha skydd för kamerna på bakstycket. Det är alltså ingen glas/plast i bakstycket för kameran utan bara ett hål. Känns ganska riskabelt.

    Ska se om jag kan sammanfatta mina tankar efter några dagars användning, troligtvis i recensionsforumet men kan alltid länka ifall någon är intresserad av mina åsikter.

    Edit 2:

    Väldigt lätt och skön att ha i handen, jag har dock nog lite större händer än genomsnittet. Sedan tycks min desire-väska sitta ganska bra, http://www.dustinhome.se/product/5010456627, nåja den sticker ut runt 4 mm i toppen men det är bättre än att ha den i fickan nu enligt mig.
     
    Last edited: 30 sept 2011
  2. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Brightpoint är en av de största svenska telefonleverantörerna, Tele2 bla. tar sina därifrån.

    Har haft min arc sedan releasen i våras, och har inte haft några problem med att kameralinsen sitter oskyddad.
     
    Last edited: 1 okt 2011
  3. extrem

    extrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2009
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    å varför spara du inte 2000:- å köpte en neo istället??? är till å med en mer utrustad mobil!!
     
  4. Matte r

    Matte r Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    ONEplus3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    ONEplus3
    Info:
    Nova
    Hur menar du då EXTREM?
     
  5. extrem

    extrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2009
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    arc s saknar en kamera. har sämre batteri tid. och usel placering av hörlurs uttaget.
     
  6. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Du menar alltså bara för att Neon har en front-kamera så är den bättre? Tillåt mig småle.
    Arc S har bättre batteritid än vad Neon har. Den är snyggare, mer kraftfull, tunnare, lättare,
    Jämför - Produkter - Sony Ericsson om länken fungerar.

    Hörlursuttaget kan verka konstigt men jag kör ändå alltid med mitt MW600 så det gör inte mig något.
     
  7. lindahl

    lindahl Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    764
    Mottagna gillanden:
    79
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    CrDroid 9
    Telefon 2:
    OnePlus 8T
    ROM:
    CrDroid 9
    Några fler som fått arc s än? Köpsuget sitter i. Batteritid är jag lite nyfiken på? Har den fått android 2.3.7 än? :P
     
  8. extrem

    extrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2009
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    bättre tid har den ej! då skärmen drar mer. 0,4 snabbare är inget i frågan mer en att den drar mer ström. rent hårdvarumässigt är neon en bättre mobil trots att det bara är kameran å skärmen som skiljer neo från arc s å bara prollen och avsaknad av en kamera som skiljer arc s från neo!! arc s e en bluff!!

    köp den ej!!
     
  9. extrem

    extrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2009
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jämför - Produkter - Sony Ericsson


    den infon där stämmer ej!! då jag har både arc och neo!! och med den nya uppdateringen är arc s specen lika med neo!! så när på zoomen på kameran!!
     
  10. lindahl

    lindahl Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    764
    Mottagna gillanden:
    79
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    CrDroid 9
    Telefon 2:
    OnePlus 8T
    ROM:
    CrDroid 9
    Kamera, ljud, fb-integrering, taltid och standby ser helt klart bättre ut på specen jämfört med neo. Panorama och 2.8 bländare blir nog fina foton där ljuset är dåligt. Processorkraft behöver inte dra mer om governor är bra och sänker tillräckligt lågt. Kör 128-1190 MHz på min desire.
     
  11. extrem

    extrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2009
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    den specen är ej aktuell!!
     
  12. extrem

    extrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2009
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Produktjmfrelse hos Prisjakt

    neon stöder fler ljud format och fler video format.
    dom har samma ner och upp hastighet.
    neon har mer Internt lagringsutrymme i luren.
    båda har 1500mAh batt.
    som gpu har båda Adreno 205 (AMD z460)
    båda har Qualcomm Snapdragon MSM8255.
    neon har 2 kameror.
    båda har 2.8 blandare.
    dom har samma fb-integrering.
    båda har 3d-kameror
    båda har Pannrama tagning.

    m,m m,m
     
  13. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Klart man tror dig då eftersom du har en tidigare modell än den som vi pratar om. Såklart har du rätt och inga sidor som faktiskt skriver värdet.

    Du kommer aldrig kunna köra två exakt likadana batteritest så man måste ta tillverkarens ord på saken. Och SE säger att batteritiden är bättre på Arc S.
    Prisjakt säger också att batteritiden är bättre på Arc S.

    Att ens säga att Neon skulle vara bättre för att den har en VGA-kamera är ett skämt. Den kameran är inte värd något alls.

    Bättre batteritid, tunnare, lättare, snabbare är allt saker som talar för Arc S vs Neon.
     
  14. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    40% snabbare processor är inget? Samtidigt som du säger att en VGA-kamera skulle vara värt något? Knappast.
     
  15. extrem

    extrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2009
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    tekniskt omöjligt med bättre batteritid då arc s har en 4,2 skärm och neon en 3,7.

    att den är lättare gör bara att den känns mindre gedigen och har sämre kvalitets känsla.
    att arc s är snabbare är bara för dom klockat den. det är ingen skillnad i hårdvaran. i cpu då!
    rent designmesigt är neon en mer genomtänkt produkt.
     
  16. extrem

    extrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2009
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    40% snabbare blir den ej för att den har en 1,4 cpu!! i realiteten blir det 25%...
     
  17. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Det är inte alls tekniskt omöjligt med en bättre batteritid. Herregud. Skärmens storlek säger inte direkt vad strömförbrukningen är. Visst, det brukar vara ett samband men tekniken går alltid framåt och då blir allt alltid strömsnålare.

    Ska jag också bara ljuga till något och säga att Neon har sämre batteritid för den har två kameror?
     
  18. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Jasså, var kommer den siffran ifrån? Källa, hur ser formeln ut?
     
  19. extrem

    extrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2009
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    källan är sony ericsson! utgår från att dom har koll på det hela.
     
  20. extrem

    extrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2009
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    om du använder karman lika mycket som skärmen skulle jag bli förvånad om du ens klara 4 timmar med din arc s... eller neo.