Sony Ericsson Xperia Arc S eller Samsung Galaxy W?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av trumpet, 16 jan 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. trumpet

trumpet Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är i valet och kvalet mellan dessa två mobiler inför ett stundande uppbyte. Har under det senaste året använt en Sony Ericsson X10 Mini som jag visserligen varit nöjd med, men vill nu ha en lur som ger en mer obegränsad Android-upplevelse. Xperia Arc S och Galaxy W är de rimliga alternativ som ligger i min prisklass inom den abonnemangstyp jag spanat på och jag skulle väldigt gärna ta del av era åsikter då mina egna slagits lite ur spel av en egentligen ogrundad förkärlek till Samsung-varumärket.

Min mobilanvändning är hyggligt allround. Kamera, SMS, webbläsare och diverse appar (dock sällan spel) samt musikspelare används flitigt. Telefonen blir annars allt som oftast liggande i min skolväska, varför smidigheten inte är något bekymmer. Uppskattar produkter som inte totalkvaddas av att tappas i marken, men brukar vara hyggligt försiktig.

I slutändan säger hjärnan Arc och hjärtat Galaxy.

Tacksam för åsikter!

EDIT: Skulle även kunna välja Sony Ericsson Xperia Ray.

Last edited: 16 jan 2012
  2. MatsGF

MatsGF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Galaxy w har väl mer minne?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

3. trumpet

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Båda har lika stort RAM-minne om det var vad du menade?

4. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

De verkar väldigt lika, största skillnaden är nog att kameran är bättre på Arc s. Mycket handlar nog om vilken skärmstorlek du tycker är skönast och utseende. Vet dock inte hur det ser ut med ICS till galaxy W, men Sony har gått ut med att Arc får det i april

5. MatsGF

MatsGF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Nej jag tänkte på appminnet. Skulle ha varit tydligare.

Redigerat:
    Här är en jämförelse mellan några Samsung och SE-telefoner. Tyvärr visar inte Prisjakt alla data eller kanske ens rätt data i vissa fall.

Galaxy W har "2GB storage (1.7GB user accessible)" samt 3,7 tums skärm och Arc har 4,2 tum

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Last edited: 17 jan 2012
  6. trumpet

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, det är väl uppfattningen jag fått också. Har förut resonerat att jag föredrar en smidigare mobil, men i takt med att jag förflyttat mer av mitt internetanvändande osv. till mobilen så har jag omvärderat det lite.

ICS låter lovande. Skönt om mobilen inte faller bakom helt och hållet mjukvarumässigt i och med att jag tänkt behålla den ett tag.

Okej. Har inte riktigt koll på det, men har inte hittat några direkta klagomål i recensioner och tester.

Känns som att mobilen går jämnt i många av fälten, och framför allt ser Sony Ericsson-lurarna nästan identiska ut i jämförelsen. Känns spontant som att det lutar åt Arc S för min del. Däremot är jag lite osäker på om batteritiden blir kass vid användande i och med den stora skärmen.

7. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

De olika SE-lurarna är i princip identiska bortsett from storleken och designen. Även om det kan vara små skillnader i batteritid mellan de olika modellerna tror jag man oavsett måste vara beredd på att ladda varje natt om man inte använder sin smartphone väldigt måttligt.

8. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Nu är det kanske svårt att vara partisk då jag har en Arc. Jag har aldrig varit så nöjd som jag är nu (jag har haft väldigt många Android-telefoner under loppet av 2 år). Nu vet jag ju inte hur det ser ut med ROM-fronten för Galaxy W men för min Galaxy S som jag hade så kunde man välja och vraka bland mängder. Med Arc så finns inte riktigt den möjligheten. Stock på min Arc är den bästa jag varit med om. Jag älskar verkligen SonyEricsson's gränssnitt (UX) och nu när vi blivit lovade Android 4.0 (Ice cream sandwich) så försämrar det ju inte läget direkt :) Angående batteriet så får jag ladda min telefon varje natt (vilket är alldeles normalt för en smartphone) :)

Last edited: 17 jan 2012
  9. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 739
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Jag röstar för att du ska testa telefonerna i en butik. Välj den som "känns" bäst. Jag hade Arc tidigare. En mycket bra telefon, inte sämre batteritid än någon annan i samma prisklass. Dock tycker jag inte den ligger så bra i handen. Designen är mer snygg än funktionell. Galaxy W verkar å andra sidan ha en mer funktionell design. Därför tycker jag båda bör testas live innan du slår till.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.